Korea, země s bohatou historií a významným ekonomickým vlivem, je domovem více než 51 milionů lidí a má jedno z nejvyšších HDP na obyvatele na světě. Jako klíčový hráč na globálním trhu určuje nové trendy, které formují chování a preference spotřebitelů. Pro české vývozce je důležité tyto trendy pochopit a využít je k posílení své pozice na trhu.
Štítky
Jižní Korea,
Trendy
číst celý článek
Státy, vědomy si nezbytnosti vytvořit příznivé podmínky pro obchod, spolupracují na množství iniciativ, které mají za cíl nastavit ambiciózní pravidla digitálního obchodu, z nichž budou těžit jak firmy, tak i občané a státy jako celek. Možná to tak na první pohled nevypadá, ale zajistit firmám co možná nejpříznivější podmínky pro digitální obchod má také obrovský strategický význam.
Štítky
digitalizace,
Trendy,
EU
číst celý článek
Navzdory tomu, že mnoho Čechů již vnímá zhoršující se hospodářskou situaci ČR a většina z nich za nejvýraznější problém považuje růst cen energií a zdražování potravin, mezi lidmi převládá optimismus a přesvědčení, že náročné období domácnosti nakonec zvládnou, i když s určitými omezeními. V zimě budou muset méně topit a příští rok si nebudou moci dovolit dovolenou, na jakou byli zvyklí. To mimo jiné přinesl nedávný průzkum dospělé populace ČR realizovaný agenturou MindBridge pro finanční skupinu Partners. V této souvislosti jsme položili ekonomu Partners Martinu Mašátovi několik otázek.
Štítky
Partners,
Ekonomika,
Trendy
číst celý článek
Co čeká tuzemskou ekonomiku v tomto roce? Jak jsou na tom čeští producenti a jakým výzvám budou čelit? I o tom si povídáme s Davidem Formánkem, šéfem korporátního a investičního bankovnictví Komerční banky.
Štítky
Trendy,
KB
číst celý článek
„Svět zažívá revoluční změny, které by v případě kolapsu EU ustálo z evropských zemí pouze Německo. Ani to ale není bez chyby, spíše jde o jednookého krále v říši slepců,“ říká Jean-Pierre Lehmann, profesor mezinárodní politické ekonomie vyučující na prestižním International Institute for Management Development. Výhodou Německa je podle něj otevřenost, tedy vlastnost, která bude rozhodovat o vítězích a poražených.
Štítky
Německo,
Evropa,
Nové technologie,
Trendy
číst celý článek
„Automobilový sektor čekají zásadní změny, revoluci, jakou zažil například hudební průmysl, ale nečekám,“ říká šéf prodejů Volkswagen Group Martin Jahn. Ten mezi nejvýznamnější trendy současnosti řadí autonomní řízení a propojení vozů s internetem. Těm navzdory – nebo možná právě díky nim – se ale podle něj vztah lidí k individuální mobilitě měnit nebude. Na rozvíjejících se trzích je totiž auto stále symbolem statusu, na těch rozvinutých pak hraje výrobcům do karet demografie, myslí si Jahn.
Štítky
Inovace,
Trendy,
Automobilový průmysl,
USA
číst celý článek