Přídomkem největší ekonomiky na světě se již od konce 19. století nepřetržitě pyšní Spojené státy americké, třebaže oproti Číně (či Indii) mají v současnosti jen zhruba třetinový počet obyvatel. Na největší spotřebitelský trh na světě připadá téměř 25 % celosvětového HDP, což z USA činí hybnou sílu globální ekonomiky. Důkladně diverzifikovaná a mezinárodně propojená americká ekonomika se také pravidelně umisťuje na čelných příčkách světových tabulek konkurenceschopnosti a snadnosti podnikání.
Štítky
USA,
MPO
číst celý článek
„V souvislosti s invazí Ruska na Ukrajinu je pozornost Spojených států na náš region upřena mnohem víc, než tomu bylo během posledních dvou dekád. Pro nás se tím otevírá řada možností k hledání nových synergií a k hlubšímu rozvíjení těch stávajících, ať už v oblasti bezpečnosti, obchodu, vědy či inovací nebo také v rámci energetiky,“ říká Miloslav Stašek, nově jmenovaný velvyslanec České republiky v USA, v exkluzivním rozhovoru pro TRADE NEWS.
Štítky
USA,
MZV
číst celý článek
Aktuální data napovídají, že americká ekonomika má víc důvodů k optimismu než ekonomiky členů EU. Znamená to i víc příležitostí pro české exportéry. Jaké podmínky je na americkém trhu čekají a čím jim může být nápomocen český stát, jsme se zeptali ředitele zahraniční kanceláře CzechTrade v USA Luboše Matějky.
Štítky
USA,
CzechTrade
číst celý článek
„Jestli se někde můžete snadno nakazit vášní pro podnikání a odvahou riskovat, pak jsou to Spojené státy. Alespoň u mě to tak funguje,“ říká Adam Janek, ředitel a člen představenstva Očního centra Praha (OCP). Že je to pravda, dokazuje fakt, že zatímco někteří teď spíše šlapou na brzdu anebo hledají záchranný kruh, OCP přidává plyn a nevzdává se vizí. A tak se už příští jaro přestěhuje do nových moderních prostor a promění v jednu z největších očních klinik s ryze českým kapitálem u nás.
Štítky
USA,
Zdravotnictví,
Inovace
číst celý článek
Většina z nás, kteří do Spojených států amerických necestujeme pravidelně, má obrázek o této velké zemi utvořený zejména ze sdělovacích prostředků a seriálů, jako jsou třeba House of Cards nebo Chicago Hope. Záměrně jsem vybral tyto dva seriály, jelikož jsem měl v červnu možnost se v rámci…
Štítky
USA
číst celý článek
Američané jsou známi soutěživostí a dravostí. V podnikání a obchodu je charakterizuje orientace na výkon a úspěch, cílevědomost a pragmatičnost. Jsou přesvědčeni, že mohou dosáhnout čehokoliv a kdykoliv, pokud na to budou mít čas, peníze a know-how. Peníze představují ocenění výsledku. Čím více peněz Američan dokáže při jednáních usmlouvat či ušetřit, tím lepším obchodníkem je a tím je také vyšší jeho odměna.
Štítky
Obchodní etika,
USA
číst celý článek