„My, deskovkáři, jsme srdcaři. Rádi si hrajeme a rádi spolu sedíme u jednoho stolu – a ta celková nálada se odráží i v byznysu. Je v něm obrovská konkurence, ročně se objeví na trhu až tři tisíce nových her. Ale na rozdíl od těch počítačových to není masovka. Úspěšná hra se vyrábí v nákladu přibližně dvaceti tisíc kusů. Když ale máte štěstí a přijdete s něčím úžasným, pak tyto počty neplatí. Naší zatím nejúspěšnější hry Codenames (Krycí jména) jsme prodali už čtrnáct milionů v pětačtyřiceti jazycích. Z toho víc než polovinu, tedy přes sedm milionů, v USA.“ Povídáme si s Petrem Murmakem, zakladatelem a spolumajitelem společnosti Czech Games Edition (CGE), v jejich sídle na pražském Černém Mostě, obklopeni – jak jinak než hrami.
Štítky
Kreativní průmysl,
USA,
Kalifornie,
Německo
číst celý článek
Myslíte, že je možné obejmout světlo? Česká designová značka Lunamies® se o to snaží. „Podporujeme hravost a kreativitu. Naši malí i velcí zákazníci společně s námi vytvářejí originální dekorace, třeba do dětského pokoje, na narozeninovou oslavu, ale také do mateřských škol nebo hračkářství,“ říká Petra Kubíčková, jedna ze zakladatelek této mladé firmy.
Štítky
Profiliga firem,
Kreativní průmysl,
Nastartujte se,
KB
číst celý článek
Soutěž Creative Business Cup 2021, v jejímž rámci představil CzechInvest ty nejlepší start-upy z oblasti kulturního a kreativního průmyslu, zná své vítěze. První místo a možnost reprezentovat Českou republiku na globálním finále online z Kodaně vyhrál start-up Readmio. Jeho mobilní aplikace doprovází čtení pohádky zvukovým podkresem, hraným automaticky na základě rozpoznání předčítaných slov, a tím oživuje rodinný zážitek. Na druhé a třetí příčce se umístily firmy s fyzickým produktem – ekologické tenisky Kave Footwear vyráběné z kávové sedliny a hodinky Leitners Watch, které propojují tradiční hodinářské řemeslo s moderními technologiemi
Štítky
Startupy,
Kreativní průmysl,
CzechInvest
číst celý článek
Když v roce 1892 Antonín Dvořák odjížděl do Ameriky, čekalo jej téměř čtrnáctidenní cestování. Jen samotná plavba přes Atlantik trvala devět dní a jeho rodinné příslušníky většinu z toho času trápila mořská nemoc. Posádka lodi, která konečně připlula do přístavu, musela na vylodění ještě den čekat v karanténě, než mohla poprvé vkročit na půdu Nového světa. Ačkoli o cestování do USA si zatím můžeme nechat zdát, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK se připravuje na velké americké turné. Tak velké, že není možné na něm kvůli pandemii přestat pracovat. Má se uskutečnit na přelomu zimy a jara 2021 a i bez současné koronavirové krize by bylo logistickým oříškem. Od českého orchestru totiž právem všichni očekávají jen to nejlepší; příkladné a autenticky české provedení díla Antonína Dvořáka, který Čechům v Americe udělal dobré jméno. A tomu je třeba dostát.
Štítky
USA,
Kreativní průmysl,
Tradice
číst celý článek