Kaliforňany nespojuje původ, ale hlavně sdílené hodnoty a postoje. Základním znakem zdejší obchodní kultury je snaha o jednoduchost a přímost. Při jednáních používejte stručné a jasné formulace. Udržujte přímý oční kontakt, vzbuzujete tak důvěru. A můžete mluvit i o svém neúspěchu, vaše šance na dobrý výsledek obchodu tím neutrpí.
Štítky
Exportní šance,
Kalifornie,
Obchodní etika
číst celý článek
Egypťané jsou velmi zdatní vyjednavači a smlouvání si cení jako umění. V obchodních kruzích není obdivován ten, kdo přijme první nabídku, ale ten, kdo má větší trpělivost a ochotu vyjednávat. Západního partnera tak stojí mnoho úsilí, aby s nimi udržel krok.
Štítky
Egypt,
Obchodní etika
číst celý článek
V obchodních vztazích kladou Senegalci mimořádný důraz na projevy respektu ke stáří. Promítá se i do vztahu nadřízeného a podřízeného. Nedostatek úcty ke starším protějškům může velmi zkomplikovat jednání hned na samém začátku.
Štítky
Senegal,
Obchodní etika
číst celý článek
Relativně dlouhý kontakt s vietnamskou komunitou Čechy někdy vede k mylnému přesvědčení, že o Vietnamcích víme víc než občané jiných evropských zemí. Realita nás může snadno vyvést z omylu.
Štítky
Obchodní etika,
Vietnam
číst celý článek
Malajsijská populace představuje jedinečný mix především čínské, indické a malajské civilizace. Malajci, tvořící nadpoloviční většinu populace a považovaní za původní obyvatelstvo, si uchovali svůj systém hodnot, mezi něž patří harmonie ve společnosti, zdvořilost a úcta k autoritám. Většina vyznává islám, který je také státním náboženstvím. Malajci však postupně přebírají západní zvyky a styl života.
Štítky
Obchodní etika,
Malajsie
číst celý článek
Arabský svět, tak jak ho popisoval dodnes světovou akademickou obcí uznávaný katolický kněz, arabista a rakousko-uherský špion Alois Musil, rodák z moravského Rychtářova, prokázal během minulého století nespornou schopnost sladit tradici s adaptabilitou. Na Blízkém východě a v severní Africe proto dnes spatřujeme společenství, která se naučila důmyslně „vyzobávat“ přínosy života moderní společnosti a zároveň lpět na svých tradicích a stylu života.
Štítky
Obchodní etika,
Arábie
číst celý článek