Arabský svět, tak jak ho popisoval dodnes světovou akademickou obcí uznávaný katolický kněz, arabista a rakousko-uherský špion Alois Musil, rodák z moravského Rychtářova, prokázal během minulého století nespornou schopnost sladit tradici s adaptabilitou. Na Blízkém východě a v severní Africe proto dnes spatřujeme společenství, která se naučila důmyslně „vyzobávat“ přínosy života moderní společnosti a zároveň lpět na svých tradicích a stylu života.
Štítky
Obchodní etika,
Arábie
číst celý článek
Američané jsou známi soutěživostí a dravostí. V podnikání a obchodu je charakterizuje orientace na výkon a úspěch, cílevědomost a pragmatičnost. Jsou přesvědčeni, že mohou dosáhnout čehokoliv a kdykoliv, pokud na to budou mít čas, peníze a know-how. Peníze představují ocenění výsledku. Čím více peněz Američan dokáže při jednáních usmlouvat či ušetřit, tím lepším obchodníkem je a tím je také vyšší jeho odměna.
Štítky
Obchodní etika,
USA
číst celý článek
Kanada se podobně jako USA stala domovem mnoha etnik, která se v průběhu času promíchala, a formálně se konstituovala v bilingvní anglicko-francouzský stát. Kanaďané jsou hrdi na dvojí kulturní dědictví a velmi citlivě reagují na srovnávání s Američany a Spojenými státy. Specifický útvar představuje Quebec, jehož obyvatelé akcentují svou provinční identitu.
Štítky
Obchodní etika,
Kanada
číst celý článek
V Austrálii jsou vztahy založeny na klíčovém konceptu – tzv. mateshipu, který staví na rovnosti, náklonnosti a přátelství, a to samozřejmě ovlivňuje i obchodní jednání.
Štítky
Obchodní etika,
Austrálie
číst celý článek
Novozélanďané jsou velmi hrdí, ale také skromní, vynalézaví a říká se, že dokážou „z ničeho vykouzlit hodně“. Oni sami svoji povahu označují jako „kivi attitude“. Pták kivi, který žije pouze na Novém Zélandu a je ohroženým druhem, se totiž stal jejich národním maskotem.
Štítky
Obchodní etika,
Nový Zéland
číst celý článek