Kompas konkurenceschopnosti (The Competitiveness Compass)
Evropská komise koncem letošního ledna představila ekonomický plán EU na příštích pět let. Jmenuje se Kompas konkurenceschopnosti. AMSP ČR přináší první komentáře.
Francouzská republika je šestou největší ekonomikou na světě a třetí největší ekonomikou EU po Německu a Velké Británii. S více než 84 miliony zahraničních turistů ročně je nejnavštěvovanější zemí na světě a udržuje třetí nejvyšší příjmy z cestovního ruchu na světě. Země je jedním z hlavních lídrů v rámci Evropské unie a hraje významnou globální roli jako stálý člen Rady bezpečnosti OSN, NATO, G8, skupiny G-20 a v dalších mezinárodních organizacích. Má druhý největší spotřebitelský trh v Evropě s 65 miliony obyvatel. V evropském měřítku má Francie největší letecký průmysl, nejvyšší podíl jaderné energie a druhý největší průmysl zemědělsko-potravinářský a chemický, třetí největší sektor informačních a komunikačních technologií a farmaceutický průmysl. Mezi silné stránky francouzského trhu patří strategická poloha mezi severní a jižní Evropou a vynikající dopravní infrastruktura.
Španělské království je pátou největší ekonomikou v EU a se 47 miliony obyvatel patří k významným spotřebitelským trhům. Poté, co země prožila vleklou recesi v důsledku globální finanční krize, zažila v roce 2014 první celý rok pozitivního hospodářského růstu, a ten pokračuje. Mezi přední sektory ekonomiky patří automobilový průmysl spolu s vybavením a součástkami pro auta, který se obratem řadí na šesté místo na světě a třetí v Evropě. Španělsko je druhé v Evropě z hlediska celkové výroby dopravních prostředků. Jedním z nejdůležitějších sektorů je cestovní ruch; s téměř 65 miliony turistů (2014) je třetí největší světovou turistickou destinací. Zajímavostí je, že je čtvrtou zemí na světě, pokud jde o instalované větrné elektrárny — po USA, Německu a Číně. Větrná energie je druhým nejdůležitějším zdrojem pro výrobu elektrické energie ve Španělsku (po jaderných elektrárnách). Mezi silné stránky španělského trhu patří jeho velikost, vysoce efektivní dopravní systémy a skutečnost, že je vstupní branou na trhy Latinské Ameriky.
Itálie je osmá největší ekonomika světa a třetí největší v eurozóně. Je také druhým největším evropským výrobcem hned za Německem. Italský trh je vyspělý a sofistikovaný, se silnou konkurencí. Průmyslový sever země je jednou z nejvíce industrializovaných a prosperujících oblastí v Evropě a generuje více než padesát procent národního důchodu v Itálii. Mezi silné stránky italského trhu patří moderní infrastruktura, silná výrobní a inovační schopnost, skutečnost, že je vstupní branou na trhy Středomoří a Středního východu, vysoká úroveň internacionalizace a podnikání, s plně integrovanými dodavatelskými řetězci. Itálie je přední světovou turistickou destinací, pořádá mnoho obchodních veletrhů s globálním dopadem. Italská ekonomika je z velké části poháněna výrobou vysoce kvalitního spotřebního zboží, které produkují MSP (nejčastěji rodinné) — ty představují více než 99 % italského obchodu a produkují přibližně 68 % italského HDP.
Určitě jste si všimli, že u nás ani za čtení celých článků nic neúčtujeme a že vás neobtěžujeme vyskakovacími okny personalizované reklamy.
Velmi bychom ocenili, kdybyste nás na oplátku podpořili peněžitým darem na tento účet:
2021853028/5500
QR kód obsahuje údaje k platbě. Výše částky je na vás, budeme si vážit všech darovaných plateb.
Děkujeme 😊
Evropská komise koncem letošního ledna představila ekonomický plán EU na příštích pět let. Jmenuje se Kompas konkurenceschopnosti. AMSP ČR přináší první komentáře.
AMSP ČR a projekt Kyberobrana ve spolupráci se společností S-COMP
Milé čtenářky a čtenáři, je mi ctí přivítat vás u historicky prvního vydání TRADE NEWS, které se věnuje výhradně Indonésii. Jsem přesvědčena, že spolupráce našich zemí má velký potenciál, a nyní se otevírají nové příležitosti pro české podniky na našem rychle se rozvíjejícím trhu.
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.