Hospodářská spolupráce Česka a Francie se však neomezuje pouze na tuto oblast a pokrývá celou řadu dalších ekonomických témat společného zájmu, jako je rozvoj udržitelné dopravy a infrastruktury, vyspělých technologií, spolupráce v oblasti kosmických aktivit, reindustrializace pro zvýšení evropské konkurenceschopnosti či spolupráce v oblasti vědy, výzkumu a inovací.
Štítky
Exportní šance
číst celý článek
„Český a francouzský svět jsou si blíž než kdy předtím,“ říká Michal Fleischmann, velvyslanec České republiky ve Francii. „Jsme na stejné lodi a přes veškeré rozdíly, které nepovažuji za zásadní, máme stejné hodnoty, jež určují naše bytí. To je zásadní věc pro diplomacii i obchod.“
Štítky
Francie
číst celý článek
„Pozice Francie je v Česku výjimečná – je to největší odběratel českých výrobků mezi zeměmi, s nimiž naše země nemá společnou hranici. Vzájemné vztahy mají také dlouhou historii, což mimo jiné stojí za tím, že je Francie třetím největším investorem v Česku s více než pěti sty firmami a sedmdesáti tisíci zaměstnanci.“ Tak začínáme rozhovor s Michalem Mackem, ředitelem Francouzsko-české obchodní komory (FČOK). Ta nedávno zveřejnila data za rok 2023, která ukazují, že obchodní vztahy mezi našimi zeměmi významně posílily.
Štítky
Francie,
Mezinárodní obchod,
Energetika
číst celý článek
Česká ekonomika je sice stále z více než osmdesáti procent závislá na exportu do zemí EU, ale v posledních letech lze zaznamenat rostoucí zájem českých firem vyvážet, dlouhodobě působit a investovat i na mimoevropských trzích. A nejedná se jen o velké, ale i střední a malé společnosti. „Když s reprezentanty českých firem diskutujeme o jejich exportní strategii, zjišťují, že partnery na mimoevropské, a dokonce i některé významné evropské trhy, kam by se rádi dostali, v Německu nenajdou. Cesta vede přes Francii s odlišnou klientelou a velkým potenciálem navazujících trhů,“ říká ředitelka Zastoupení francouzských odborných veletrhů pro ČR a SR, partnera Promosalons, Tereza Slížková.
Štítky
Exportní šance,
Veletrhy
číst celý článek
Říká se, že Francouz jedná v cizím jazyce pouze tehdy, když má o kýžený obchod skutečně velký zájem. Francouzi jsou velcí patrioti, hrdí na svůj mateřský jazyk, bohatou literaturu, historii, kulturu a hospodářské úspěchy. Cizinci u nich někdy mohou pociťovat až určitou nadřazenost.
Štítky
Exportní příležitosti,
Obchodní etiketa
číst celý článek
Akvizice je proces především strategického rázu, ale její úspěch závisí na řadě faktorů, jako je přizpůsobení se novým korporátním procesům, zvládnutí přerodu z rodinné firmy do globálně řízené společnosti i akceptace nové firemní kultury. Důležité je také vnést jistotu a stabilizaci zaměstnancům, kteří jsou klíčovým aktivem. „Proces převzetí naší společnosti francouzskou skupinou Legrand trval rok a půl. Považuji ho za velmi náročný a jsem za sebe i všechny naše pracovníky rád, že se nám tento strategický projekt daří naplňovat,“ svěřuje se v rozhovoru finanční ředitel přerovské společnosti EMOS spol. s r.o. Radovan Mucha.
Štítky
Profiliga firem
číst celý článek