Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) podnikatelům vždycky fandila a fandí. Nyní připravila allriskový produkt Simplex pro malé a střední podnikatele, který řeší pojištění odpovědnosti, majetku a přerušení provozu. Ptáme se Kamila Šolce, zástupce ředitele Úseku podnikatelských rizik v ČPP.
Můžete čtenářům TRADE NEWS na začátku objasnit, co přesně znamená spojení allriskový produkt?
Jednoduše – vše, co není vyloučeno, je pojištěno.
To zní zajímavě. A je v praxi tento výběr krytí rizik složitý?
Právě že vůbec ne. Velkou výhodou Simplexu je to, že ho může podnikatel sjednat jednoduše a rychle na pár kliků a také nabídka balíčkového krytí a možnost multikalkulace je nastavena tak, aby klient vždy viděl všechny varianty pro sjednání smlouvy. Konečný výběr varianty je snadný a díky balíčkům nehrozí, že by se v pojistné smlouvě opomnělo nějaké význačné pojistné nebezpečí.
Komu všemu tento produkt kryje záda?
Podnikatelům, jejichž hodnota majetku není vyšší než 15 milionů korun a jejichž roční příjem nepřekročí 10 milionů korun. Všem od kadeřnic, majitelů kaváren až po instalatéry nebo stánkaře s občerstvením. Simplex se dokáže postarat o majetek podnikatele i o jeho pojištění odpovědnosti nebo přerušení provozu. Samozřejmostí jsou i kvalitní asistenční služby. A zajímavé je, že pojištění se vztahuje v balíčkové variantě Maxi také na geografické území Evropy.
Tedy pomůžete, když na letní zahrádku u restaurace spadne strom nebo zloděj vykrade autodílnu…
Pojištění majetku pro malé a střední podnikatele kryje široké spektrum škod, které způsobí živelní události nebo vandalové a zloději. Předmětem pojištění je v tomto případě všechno, co klient vlastní nebo využívá k podnikání, tedy vše, co vede ve své účetní evidenci. Pojišťovna se tak postará například o rozbitou výlohu, prasklé potrubí nebo střechu poškozenou pádem stromu. ČPP dokáže pojistit také strojní a elektrotechnická nebezpečí nebo situaci, kdy kadeřnice omylem poničí oblečení zákaznice barvou.
Drobní podnikatelé mnohdy netuší, s čím vším jim v ČPP dokážeme pomoci. Simplex myslí například i na případy, kdy praskne potrubí, a klientovi poté přijde trojnásobná faktura za vodu. S takovou nečekanou fakturou si naše pojišťovna hravě poradí. Pokud následně nelze provozovnu využívat, kryjeme i přerušení či omezení provozu. Jsou však situace, kdy pojišťovna umí plnit i nad rámec limitu. Pokud provozovna například vyhoří, klient nejenže dostane plnou částku, na kterou je pojištěný, ale také dalších 10 %, které jsou nutné na odklizení sutin.
Co je nejdůležitějším krokem ke kvalitnímu pojištění?
Určitě správně nastavená pojistná částka. Ta by měla být stanovena v nových cenách, aby si podnikatel z vyplaceného plnění za zničenou provozovnu mohl pořídit novou. Pokud by zvolil limit nižší, byl by podpojištěn.
Hodně se mluví o pojištění odpovědnosti, na něž by se nemělo zapomínat. Zahrnuje ho váš nový produkt Simplex?
Ano, v rámci Simplexu pojišťujeme odpovědnost až do výše 10 milionů korun. Volba limitu je na klientovi, ale doporučujeme sjednat limity ve vyšších jednotkách milionů korun. Pokud třeba elektrikář provede špatně elektroinstalaci a vyhoří byt a škoda je v řádech milionů korun, je dobré být co nejlépe ochráněn. V pojištění je automaticky zahrnuta například újma na pronajatých prostorách, na věcech zaměstnance nebo regresy zdravotních pojišťoven.
Za rozhovor děkuje Jana Jenšíková
Foto: archiv ČPP