Gratulujeme vítězům!
Cena hlavního projektu Rok nové energie 2024, Rodinná firma roku AMSP ČR, eŽena, Nastartujte se, Národní ceny České republiky
Turečtí obchodníci jsou známí tím, že smlouvají o každou liru. A ani rychle rostoucí ekonomika na tom nic nezměnila. Jestli však předpokládáte, že jediná možnost, jak u nich obstát, je nabízet levné zboží, jste na omylu. Levného zboží mají v Turecku dost. Se zkušenostmi z oboru zdravotnické techniky se s námi podělil Jiří Sobek, oblastní obchodní manažer Borcad cz, který má ve fryčovické firmě na starosti téměř dvacítku evropských trhů.
Perfektní kvalitou, funkčností a propracovaným designem, spolehlivostí. Navíc nabízíme originální řešení. Například naše vlajková loď, gynekologická ordinace Gracie, má v sobě zabudovány funkční prvky, které nikdo jiný v nabídce nemá. To nám dává obrovskou konkurenční výhodu.
Ale to víte, že ano. Více to pociťujeme ve státních nemocnicích, které jsou na tom s financemi hůř. Ale samozřejmě i privátní a velmi luxusní nemocniční řetězce, které v zemi rostou jako houby po dešti, velmi zvažují, do čeho investovat. V současné době nám pomáhá, že už nás v Turecku znají jako značku, mnohé nemocnice naše produkty delší dobu používají a doporučují nás ostatním. Ale propracovat se do tohoto stavu nebylo jednoduché a trvalo to dlouho. Pracujeme na tom přibližně pět šest let a až dnes se dá říci, že to přináší ovoce.
Vaše fyzická přítomnost. Snažím se tam jezdit co nejčastěji, minimálně každý druhý měsíc. Když mě náš distributor čeká na letišti, vítá mě slovy: „Welcome home, Sobek, welcome home.“ A když tam nemohu být, tak svému partnerovi aspoň volám, abych se zeptal, jak jde život, a zjistil, jak na dohodnutých věcech pokročili, případně jaké jsou problémy. Turci vyžadují kontakt, musí vidět, že se o ně opravdu zajímáte. Až když se s nimi trochu skamarádíte, začnou se i oni více angažovat.
Čas je přesně to, co nesmíte v Turecku počítat. Nalézt toho pravého distributora, nastavit si s ním přesné podmínky a pravidla, prosadit se na novém trhu, získat tam dobré renomé a vybudovat kontakty a vazby vám může zabrat i roky. A navíc Turci mají vnímání času jinak nastaveno. Nikam nespěchají, a tak se vám bude zdát, že nejsou dostatečně výkonní. Nezbývá, než si na to zvyknout, neustále je tlačit a připomínat. I když samozřejmě existují světlé výjimky.
Jsme učebnicovým příkladem toho, že spolehlivý distributor se v Turecku nehledá lehce. Ne že by žádní nebyli, nabízí se vám jich na různých akcích spousta, slibují hory doly a říkají o sobě, že jsou nejlepší. S tím naším jsme dříve moc spokojeni nebyli. Moc s námi nekomunikoval, vykazoval velmi malé výsledky a zdálo se nám, že to nebude to pravé. Nastartovali jsme ho až naší účastí na veletrhu ExpoMed před rokem a půl. Předvedli jsme mu, že se můžeme na místním trhu obejít i bez něj.
Pomohl nám v tom Michal Koščo, vedoucí zastoupení CzechTrade v Istanbulu. Podpořil nás na ExpoMedu skvělou produkcí, domluvil jednání s tureckými firmami. Pro nás bylo důležité, že jsme se na stánku CzechTrade objevili pod značkou Borcad, ne pod značkou distributora. Navázali jsme spoustu kontaktů, z nichž vyplynuly i poptávky z nemocnic. Narazili jsme však na jazykovou bariéru. Ne všichni Turci totiž umějí anglicky. Jednání s místním partnerem v jejich mateřštině je pro ně přijatelnější, i kvůli pozdějšímu zajištění instalace, servisu a podobně.
I po veletrhu jsme komunikovali v trojúhelníku Borcad – CzechTrade – distributor a to byl zlomový bod. Distributor se začal cítit ohrožen a začal fungovat tak dobře, až nás to mile překvapilo. Od té doby máme ty nejlepší vztahy a spolupráce s ním se perfektně rozvíjí. Letošní rok je zatím naším nejúspěšnějším rokem na tureckém trhu. Předpokládám, že do konce prosince bychom ještě měli realizovat prodeje v hodnotě několika milionů korun. Mělo by se jednat především o gynekologická křesla a porodní postele.
V Turecku jsou nyní obrovské možnosti. Potenciál je tam, odhaduji, zhruba troj až čtyřnásobný oproti letošku, tak uvidíme. Důležité je, abychom neusnuli na vavřínech a o trh dále pečovali. To znamená, že tam třeba budu jezdit ještě častěji.
Co se týče produktů, tak zcela jistě. Naše firma je proslulá svým kvalitním vývojovým a designérským zázemím a inovacemi. Pravidelně přicházíme s novinkami. Kromě toho právě řešíme, že bychom nabídli možnost financování z ČR. To by mohl být klíč, jak v Turecku předběhnout konkurenci.
Určitě jste si všimli, že u nás ani za čtení celých článků nic neúčtujeme a že vás neobtěžujeme vyskakovacími okny personalizované reklamy.
Velmi bychom ocenili, kdybyste nás na oplátku podpořili peněžitým darem na tento účet:
2021853028/5500
QR kód obsahuje údaje k platbě. Výše částky je na vás, budeme si vážit všech darovaných plateb.
Děkujeme 😊
Cena hlavního projektu Rok nové energie 2024, Rodinná firma roku AMSP ČR, eŽena, Nastartujte se, Národní ceny České republiky
Vážení čtenáři, mám tu čest a potěšení představit vám prostřednictvím magazínu TRADE NEWS svou zemi, Srbsko, jednu z nejkrásnějších zemí ležící na křižovatce střední a jihovýchodní Evropy. Hlavní město Srbska Bělehrad je moderní metropolí s více než dvěma miliony obyvatel a patří mezi nejoblíbenější turistické destinace v Evropě. Leží na soutoku Dunaje a Sávy a nabízí bohatý kulturní život, historické památky a výbornou kuchyni stejně jako srbská vína. Město se navíc připravuje na pořádání největší světové výstavy EXPO 2027.
Gratulujeme vítězům 2024!
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.