Články se štítkem: Turecko

Turecko: Perspektivní partner na pomezí Evropy a Asie

thumbnail

Češi Turecko dobře znají jako skvělou turistickou destinaci, a to pro její historické památky, výbornou kuchyni, krásné pobřeží a celkovou pohostinnost. Vedle toho se však může pochlubit tradičně silným zemědělským sektorem a rozvinutým průmyslem. Od roku 2024 zdejší vláda prosazuje ortodoxní ekonomický program, který se pozitivně odráží v klesající míře vysoké inflace, snižujících se úrokových sazbách či rostoucím přílivu zahraničních investic. Navzdory poměrně častému politickému napětí a makroekonomické nestabilitě Turecko prokazuje velký růstový potenciál daný obrovským domácím trhem s mladou populací, existencí celní unie s EU a moderní základní infrastrukturou. Řada českých firem je již na tureckém trhu aktivní, nicméně potenciál pro další spolupráci zůstává značný.

Štítky Turecko, Ekonomická diplomacie

číst celý článek

Petr Štěpánek: Obchodní výměna Česka a Turecka přesáhla 7 miliard dolarů – a má kam dál růst

thumbnail

Český velvyslanec v Turecku Petr Štěpánek hodnotí první rok své mise v Ankaře. Mluví o rostoucím obchodu, perspektivních sektorech pro český export i o klíčové roli Turecka v rámci NATO. Zdůrazňuje, že pragmatická spolupráce bez předsudků je základem pro dlouhodobě úspěšné česko-turecké vztahy.

Štítky Turecko, Ekonomická diplomacie

číst celý článek

I v digitálním světě buďte trpěliví a respektujte jinou kulturu a mentalitu

thumbnail

Turecko tvoří nejen geografický, ale i kulturní a obchodní most mezi Evropou a Asií, na němž se českému obchodníkovi otevírá svět zcela odlišný od evropského standardu, ražený islámským náboženstvím s prvky arabské kultury. Přesto se od dob zakladatele moderního Turecka, Mustafy Kemala Atatürka, ve zdejším byznysovém prostředí mnohé změnilo.

Štítky Turecko

číst celý článek

Petr Pšenička: Turci našima očima? Tvrdé vyjednávání o cenách, ale platební disciplína

thumbnail

„Na export míří více než devadesát procent naší produkce a Spojené státy jsou dlouhodobě jedním z našich největších odbytišť. Celní politika americké vlády tak citelně dopadá také na naši společnost. Stavební aktivity v Evropě slábnou již delší dobu, proto intenzivně hledáme místa, kde jsou na vzestupu. Naší výhodou je dlouhodobá přítomnost na trzích celého světa. V současné době se nám dál zajímavě zúročuje zhruba patnáctileté působení a dobrá pověst naší značky v Turecku,“ popisuje aktuální situaci ve stavebnictví Petr Pšenička, obchodní ředitel společnosti STROS-Sedlčanské strojírny.

Štítky Strojírenství, Rodinná firma, Turecko

číst celý článek

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.