Tři otázky pro Radomila Doležala, generálního ředitele agentury CzechTrade

Text Jana Jenšíková Foto Archiv CzechTrade Publikováno

Je něco, co vás na agentuře CzechTrade překvapilo, když jste se v červnu stal jejím generálním ředitelem?

Příjemně mě překvapilo množství kvalifikovaných a pro práci nadšených lidí. Už méně příjemně fakt, že role formálního představitele organizace tu zabere více času než v komerční sféře, kde jsem dříve působil, ale i to má své řešení.

V čem spatřujete největší potenciál agentury?

V povědomí českých firem se podařilo vybudovat silnou a stabilní značku. Firmám nabízíme potřebnou znalost jednotlivých trhů a zkušenosti. Díky zahraničním kancelářím disponujeme velkým množstvím cenných informací, které doplňujeme oborovou znalostí konzultantů v centrále a kvalitní informačně-analytickou bází. Aktuálním úkolem je díky propojení exportní politiky ministerstva průmyslu a obchodu a ministerstva zahraničních věcí vytvoření Katalogu služeb státu pro exportéry a Klientského centra. Od obojího si slibuji, že exportérům výrazně pomůže v orientaci, jak rychle získat podporu pro jejich exportní aktivity.

Jak by podle vás měli exportéři agenturu CzechTrade vnímat?

Jako spolehlivého partnera pro zahraniční trhy. Agentura nabízí českým firmám z řad malých a středních podniků dobře dostupné a specializované služby na míru. Potřeby firem a prostředí jednotlivých trhů se neustále mění. Agentura musí být vnímána našimi podnikateli jako flexibilní partner připravený podat exportérům pomocnou ruku.

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 4 / 2014 na straně 45.

Štítky Podpora exportu, CzechTrade

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.