Články autora: Jana Jenšíková

Začali plnicím perem, dnes znají jejich výrobky v padesáti zemích světa

thumbnail

Jestli je nějaký český výrobce psacích a kreslicích potřeb mezi spotřebiteli notoricky znám, je to Centropen. Původně malá dílna se základnou v jihočeských Dačicích se od svého vzniku v roce 1940 rozrostla ve výkonnou továrnu s bezmála čtyřmi stovkami zaměstnanců a velmi úspěšně expandovala do více než padesátky zemí světa. Jak vzpomíná generální ředitel společnosti Martin Žahourek, „vše začalo tím, že se dva podnikatelé rozhodli pro společnou výrobu plnicích per. První výrobky vznikaly za významného podílu ruční práce, kterou tehdy zajišťovalo pouhých dvacet zaměstnanců. Značka Centropen byla registrována osm let od svého vzniku, v roce 1948.“

Štítky Ukrajina, Export

číst celý článek

Radka Konderlová: V krizích se státy opírají především o svůj domácí průmyslPro obranu a bezpečnost to platí dvojnásob

thumbnail

Dlouholetá tradice, výborná pověst, obrovský potenciál. I tak bychom mohli popsat současný český obranný a bezpečnostní průmysl. Ve světě si jeho kvality uvědomují možná stále lépe než my doma: naprostá většina takto zaměřené české produkce, více než 90 procent, jde totiž na export. Trend vzrůstajícího vývozu se projevil už v roce 2013 a dá se očekávat, že v souvislosti s válkou na Ukrajině a plány států NATO včetně České republiky na navyšování výdajů na obranu a armádu bude ještě markantnější. (Řada států NATO včetně našeho se chystá plnit svůj závazek odvádět na obranu země alespoň 2 % HDP). O tom, jak náš stát podporuje domácí obranný průmysl, jsme si povídali na půdě Ministerstva obrany s Radkou Konderlovou, vrchní ředitelkou Sekce průmyslové spolupráce.

Štítky obranný a bezpečnostní průmysl, průmyslová spolupráce, MO

číst celý článek

Složité žádosti o akreditivy a záruky? Jde to i jednoduše a online!

thumbnail

Každá firma, která kdy vyplňovala staré klasické papírové žádosti o bankovní záruku nebo dokumentární akreditiv, potvrdí, že to chce čas a určité zkušenosti, aby všechno „na první dobrou“ dopadlo tak, jak má. Následný telefonát z banky, že v žádosti chybí informace nezbytné pro vystavení instrumentu nebo jsou v ní logické chybky, znamená v lepším případě opravu žádosti a lehké zdržení při zpracování, v horším pak nestíhání termínů. Lze to nějak změnit? Ptáme se Tomáše Raka, vedoucího Trade Sales Komerční banky.

Štítky digitalizace, Finance, KB

číst celý článek

Tomáš Rousek: Švédové se o nás zajímají víc než dřívZkusme toho využít

thumbnail

„Skandinávský trh je atraktivní svou stabilitou a po Německu a Francii by měl být pro české firmy další přirozenou volbou v jejich exportních snahách. Navíc našim společnostem nahrává skutečnost, že tamní firmy opouštějí asijské dodavatele a hledají nové obchodní partnery i v našem regionu,“ tvrdí Tomáš Rousek, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Skandinávie.

Štítky Skandinávie

číst celý článek
1 2 3 4 5 6 7 8 10 20 29 38

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.