„Dříve podniky svou pozici zaměstnavatele často neřešily, dnes už je to jinak. Uvědomují si, že bez šikovných lidí se nepohnou dál, ale mnohdy jdou na jejich získání zkratkou a neefektivně. Nestačí totiž vytvořit skvělý profil firmy na sociální síti a tvářit se, jak je u nich báječné pracovat. Nejen že nablýskaný obal nemusí odpovídat obsahu, což se v čase ukáže, ale skvělý obraz nepřitáhne samé skvělé a produktivní lidi, kteří chtějí k výsledku přispět, ale také ty, kteří se na úspěchu jen přiživí.“ Jak získat do týmu ty správné lidi a jak si je udržet? Ptáme se Lucie Spáčilové, zakladatelky a výkonné ředitelky společnosti Performia Česká republika.
Štítky
Lidské zdroje
číst celý článek
“If I had to sum up in two words how we managed to keep the company going for over three decades, I’d probably say it was mainly due to courage and creativity. For us, every new task was a challenge, and problems never stopped us – rather, they pushed us forward. The phrase ‘it can’t be done’ simply didn’t exist. We just kept searching and trying for so long until it worked,” says Čestmír Petroš, one of the two managing directors and co-owners of HALEN. We met him in Zlaté Hory in the Jeseníky Mountains, a short distance from the Polish border.
číst celý článek
This summer, Katarína Kurucová joined the top management of Komerční banka as head of corporate and investment banking. A highly energetic woman, she is one of the leaders in the banking business, and it was precisely in the field of corporate banking that she managed to win clients’ trust in Slovakia. In less than fourteen years, she more than tripled the commercial balance sheet of KB’s Bratislava branch, which she headed. “In Slovakia, we were a small bank with a narrow product focus on large companies. Therefore our ambition, which we fully achieved, was to be a good number two for them. Komerční banka is of course in a completely different league in the Czech Republic. I would like us to bring it back to the top, so that it can once again be the first lady of Czech business,” she begins our interview with this wish.
číst celý článek
Over the past 30 years, Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) has paid out almost 96 billion CZK to its clients, whether it was for car insurance claims, burgled apartments or serious injuries. Today, over 1.3 million clients rely on ČPP. It is the third-largest provider of motor third-party liability insurance on the Czech market and ranks among the top five insurance companies overall. What was the way to achieve these milestones? The 30th anniversary is an opportunity to look back, recall those who have contributed to ČPP’s success and share the vision for the next decade. We spoke with the insurance company’s CEO, Pavel Wiesner.
číst celý článek
Bulharsko nám bylo vždycky blízko. V posledních letech však zrychlilo ekonomickou integraci se zbytkem EU, plánuje vstup do eurozóny a stává se atraktivnějším pro zahraniční investice. Co to znamená pro české podnikatele a investory? Hovořili jsme s velvyslancem České republiky v Bulharsku Miroslavem Tomanem.
Štítky
Bulharsko,
Ekonomická diplomacie
číst celý článek
„Přednášet na jedné z největších světových událostí v oblasti oční mikrochirurgie právě téma digitalizace a umělé inteligence je obrovským uznáním naší práce,” říká Andrea Janeková, vedoucí lékařka centra kataraktové, refrakční a vitreoretinální chirurgie v Očním centru Praha (OCP). Hovoříme spolu bezprostředně po jejím návratu z prestižního kongresu ESCRS (Evropské společnosti pro kataraktovou a refrakční chirurgii), který se letos konal v dánské Kodani za účasti více než patnáctitisícové oftalmologické komunity ze 137 zemí. „Oftalmologie je nádherný obor, na kterém mě baví, že je technicky zaměřený a nabízí kombinaci každodenní péče o pacienta s nejnovějšími technologiemi. Je povzbuzující si na jedné z největších světových událostí v oboru oční mikrochirurgie potvrdit, že na naší klinice pracujeme opravdu s tím nejlepším a můžeme být inspirací ostatním kolegům.“
číst celý článek