„Představte si, že vaše firma prováděla instalatérské práce v novostavbě kancelářské budovy. O víkendu, kdy v budově nikdo jiný nebyl. Stala se chyba a voda vytékající z vodovodního zařízení způsobila škodu ve výši 8,5 milionu korun. Nebo váš zaměstnanec při práci s autogenem zavinil požár celé budovy. Ale taky evidujeme pojistnou událost, která vznikla chybným úředním rozhodnutím, a škoda dosahuje výše 60 milionů korun,“ zasypal nás příklady generální ředitel ČPP Jaroslav Besperát, když jsme se zeptali, jestli už firmy berou pojištění odpovědnosti stejně samozřejmě jako třeba pojištění auta nebo majetku. „Bohužel firmy pojištění odpovědnosti stále podceňují, zvláště když požadují limity mezi jedním až pěti miliony korun, to se ukazuje jako velice nedostatečné. I pro ty nejmenší podnikatele doporučuji limit minimálně ve výši 20 milionů, přičemž větší firmy a korporace se dnes docela běžně pojišťují na limity přesahující 100 milionů korun. A poradil bych myslet i na profesní odpovědnost. Toto pojištění sjednáváme například v případě zdravotnických zařízení, architektů, daňových poradců, projektantů a v dalších profesích.“
Štítky
ČPP
číst celý článek
„V Praze žiju už pár měsíců a všiml jsem si, že na rozdíl od Bulharů Češi nakupují levné věci, přestože si mohou dovolit zaplatit víc za vyšší kvalitu. Je to hodně markantní právě u potravin. My se nejdřív díváme na kvalitu a hledáme to, co přesně chceme, a až posléze přemýšlíme, jestli si to můžeme dovolit. Pokud ano, koupíme si to, i když existuje na trhu nějaká levnější, ale pro nás ne tak atraktivní varianta.“ Povídáme si s Georgim Stoilovem, obchodním radou bulharského velvyslanectví v Praze.
Štítky
Bulharsko
číst celý článek
Čerstvou generální ředitelku agentury CzechInvest Silvanu Jirotkovou jsme zastihli těsně před jejím odjezdem do Japonska, kde ji v rámci společné mise naší ekonomické diplomacie čekala setkání s investory, partnery a kolegy. Po návratu plánuje předložit ministrovi průmyslu a obchodu strategii dalšího směřování CzechInvestu, včetně představy, jak by agentura mohla ještě víc pomáhat našim firmám.
Štítky
CzechInvest,
Nové technologie
číst celý článek
„Osobnost se odráží v souboru řešení, která používáme, když čelíme různým situacím. Původ slova nalezneme v latině a znamená doslova ,maska‘, tak si můžete představit, že je to jakási ,role‘, kterou hrajeme a kterou se prezentujeme před ostatními lidmi. Někdy nám pomáhá, jindy nám život komplikuje,“ říká Lucie Spáčilová, ředitelka české pobočky mezinárodní společnosti Performia.
Štítky
Personalistika
číst celý článek
„Jednání s thajskými klienty začínáme vždy pečlivě zabaleným drobným dárkem, který zafunguje spolehlivě jako spouštěč další komunikace. To je pro nás velkým zážitkem, protože u svých protějšků vidíme až dětskou radost. Pak nastane obřadné fotografování na mobilní telefony všech zúčastněných, a tím myslím skutečně všech. Až po tomto rituálu začne jednání plné úsměvů a zdvořilostí. Oč méně jednoznačných odpovědí, o to více úsměvů. Vše zakončí pozdrav wai, mírný úklon se sepnutýma rukama v oblasti hrudníku. Po několika setkáních jsme se takto s kolegyní z firmy již běžně zdravily i při snídani a odchodu na pokoj,“ vypráví své zážitky Petra Miketová, výkonná ředitelka společnosti Cayman Pharma, která tráví na obchodních cestách mnoho času.
Štítky
Thajsko,
Farmaceutický průmysl,
věd,
Věda a výzkum
číst celý článek
S Šárkou Stegbauerovou jsem se seznámila asi před rokem a půl. Tehdy byla Smíšená obchodní komora Česko-Tichomořská Aliance (ČESTA) ještě v plenkách a TRADE NEWS jedno z prvních médií, které rozpoznalo její potenciál. Mezitím tato nevládní neziskovka začala být vidět a přitahovat ty, kteří se o Latinskou Ameriku zajímají. A ČESTĚ i Šárce jako její výkonné ředitelce mezitím přibyla nejen práce, ale také desítky nových členů, spousta kontaktů, zážitků a také první úspěšné obchodní reference.
Štítky
Latinská Amerika,
Kolumbie,
ČESTA,
ČRA
číst celý článek