Dostali jsme zálusk na Japonsko

Text Věra Vortelová Foto archiv More.Is.More Publikováno
thumbnail Japonsko

V globálním světě se cestování i do těch nejvzdálenějších míst stalo běžnou součástí našich životů. S koronavirovou pandemií se situace minimálně na čas změnila. Jako na zavolanou tedy přichází unikátní mobilní aplikace Visit.More od společnosti More.Is.More. Masivní rozvoj digitálních technologií umožnil využít rozšířenou (AR) a virtuální realitu (VR) nejen pro komerční, ale i edukativní a sociální komunikaci.

Virtuální cestování časem a prostorem

„Vývoj platformy financujeme z komerčních zakázek a jednotlivé balíčky hradí vlastník objektu. Věříme, že v dlouhodobé perspektivě bude projekt nejen společensky prospěšný, ale také pro nás finančně zajímavý,“ popisuje zakázku „na klíč“, do níž se společnost pustila bez obchodních ambicí, její výkonný ředitel Jiří Forejt.

První vlaštovkou v aplikaci Visit.More je barokní areál Kuks na Trutnovsku. Platformu několika památek, kromě Kuksu jsou to rovněž Braunův Betlém a Archeopark Všestary, připravila firma, která mezitím pracuje na zakázkách od několika dalších municipalit, pro Krajský úřad v Hradci Králové.

A jak to vypadá v praxi? Vlastníci mobilních zařízení podporujících operační systémy Android a iOS si mohou zdarma stáhnout aplikaci na App Store nebo Google Play. Díky ní pak mohou procházet památkou prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu a zhlédnout digitální rekonstrukci barokního areálu s hospitálem v průběhu staletí – od roku 1724 až do současnosti. Aplikace simuluje průvodce ve čtyřech jazycích – češtině, angličtině, němčině a polštině. Společnost ji vyvinula i pro zařízení, která teprve přijdou na trh. Naskenovaná data se archivují a mohou v budoucnu posloužit při opravách objektů poškozených při přírodních katastrofách nebo stářím.

Konkurenci neřešíme

„Rozšířená realita (AR) není novým fenoménem. První zakázku jsme připravovali již před patnácti lety, ale tehdy jsme ji museli ‚dát k ledu‘. Všechno chce svůj čas. Rozšířená realita v posledních letech zaznamenala rychlý nástup v celém světě a je jen otázkou času, kdy se stane běžnou součástí našich životů. Spousta velkých firem do ní investuje nemalé prostředky. Například nejmenovaná automobilka vyvíjí přední skla vozů, která by fungovala jako průhledný displej, do něhož se promítá navigace v reálném prostoru,“ zmiňuje výkonný ředitel široké možnosti využití AR v komerční i uživatelské sféře.

Jenže každá novinka svádí ke kopírování. „Profilujeme se jako firma s vysokou mírou sebekontroly, nabízející stoprocentní hodnotu. Své produkty si licenčně nejistíme, protože jejich výroba je natolik složitá, časově náročná, vyžadující vytříbený cit pro detail a invenci, že se nám zatím nepodařilo najít konkurenci, která by s námi mohla soutěžit. Nejsme v oboru žádní nováčci, v problematice filmové a reklamní postprodukce se někteří z nás pohybují přes dvacet let a většina působila v předních nadnárodních technologických společnostech. Ale až v poslední době nám rychlý vývoj v oblasti digitálních technologií umožnil plně využít svůj kreativní potenciál,“ vysvětluje během prohlídky ateliéru Jiří Forejt.

„Náš tým tvoří nejen kreativci, ale rovněž kolem desítky špičkových IT vývojářů nadšených pro svou práci,“ zmiňuje pilíře, na nichž společnost More.is.More, které se dostává velmi kladné odezvy i ze strany předních osobností v oboru, stojí. Podle jeho slov jí technický pokrok jen umožnil, aby zúročila slavnou tradici české filmové výroby a postprodukce.

Nic menšího než Japonsko

Největší překvapení na milovníky moderních technologií a silných zážitků však teprve čeká. Nyní firma pracuje na VR aplikaci s přírodními krásami České republiky a s nejtěžší horolezeckou stěnou na světě v norském Flatangeru, na jejímž vývoji spolupracovala se svým klientem, sportovním lezcem a favoritem OH v Tokiu Adamem Ondrou. Zahájí tak expanzi na zahraniční trhy. Projekt se připravuje v rámci národní strategie Country for the Future a má se stát součástí expozice Českého domu na Letních olympijských hrách v Tokiu.

„Prostřednictvím Japonské komory pro zahraniční obchod jsme si předběžně testovali zájem japonské strany, který se jeví nadmíru příznivě,“ říká člen vedení společnosti Marek Kulkovský k slibně se rozvíjející a současně první plánované zahraniční expanzi společnosti.

Text: Věra Vortelová

Foto: archiv More.Is.More

Celý článek si přečtěte v tištěné verzi TRADE NEWS 2 / 2020 na straně 38-39.

Štítky ICT, Japonsko

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.