Lichtenštejnsko, malý stát s necelými čtyřiceti tisíci obyvateli, je jednou z nejbohatších zemí světa (má nejvyšší HDP na obyvatele na světě) a představuje pro naše exportéry velmi zajímavý, i když často opomíjený trh. Tento daňový ráj, známý svou politickou stabilitou a vysoce rozvinutým průmyslem, nabízí překvapivé příležitosti v oblasti technologií, strojírenství, bankovnictví a výroby přesných nástrojů.
Štítky
Lichtenštejnsko,
MZV
číst celý článek
Když poprvé přistanete v Japonsku, zarazí vás čistota všude kolem vás. Přitom až na výjimky nikde nenajdete odpadkové koše. Japonci jsou zvyklí po sobě zanechávat pořádek, odpadky za celý den si sbírat a doma je zodpovědně vytřídit. Tato vlastnost se propisuje do celé kultury, včetně té obchodní.
Štítky
Japonsko,
Ekonomická diplomacie,
CzechInvest
číst celý článek
Japonsko má podobně jako Evropská unie ambiciózní cíl dekarbonizace ekonomiky do roku 2050. To s sebou přináší mimořádné výzvy pro energetické odvětví i celou společnost a ekonomiku. Situaci také ztěžuje dědictví fukušimské havárie, která nadále vrhá stín na jaderné elektrárny, i protiruské sankce uvalené v souvislosti s válkou na Ukrajině, které významně dopadly na dovoz fosilních paliv z Ruska.
Štítky
Japonsko,
Energetika
číst celý článek
Země vycházejícího slunce symbolizuje vysokou kvalitu výrobků, spolehlivost a přesnost dopravy, dodržování norem a respekt k osvědčeným kontaktům. Cizince okouzluje také pohostinnost a vysoký standard společenských vztahů. Nepodceňujte však vyjednávací schopnosti Japonců. I když vystupují kultivovaně a přátelsky, skrývají se v nich nekompromisní obchodníci.
Štítky
Japonsko
číst celý článek
Světové výstavy EXPO jsou skvělou příležitostí k posílení národní značky a propojení globálního trhu s českými firmami. Jedná se o nejvýznamnější společenskou, obchodní a kulturní událost na světě, která se koná jednou za pět let. Pravidelně ji navštěvují desítky milionů lidí z celého světa a pro firmy je to šance ukázat se v mezinárodním měřítku a navázat klíčová partnerství. Nadcházející EXPO 2025 se uskuteční od dubna do října v japonské Ósace na ostrově Jumešima a Česko bude reprezentovat sebevědomý a vizuálně velice atraktivní pavilon vytvořený ze smrkového dřeva a skleněné fasády. „Už jen tím, že některé partnery vezmeme takzvaně na palubu a převezeme je deset tisíc kilometrů daleko, japonské straně ukazujeme, že máme podnikatele, s nimiž stojí za to se minimálně začít bavit,“ vysvětluje generální komisař české účasti Ondřej Soška.
Štítky
Japonsko,
Expo
číst celý článek
I přes vzdálenost osmi tisíc kilometrů se v posledních letech Korejská republika stala jedním z našich nejvýznamnějších obchodních partnerů a investorů. Korejská populární kultura, jídlo a průmyslový um se již silně zaryly i do našeho povědomí. Dnes těžko najdete českou domácnost, která by nevlastnila alespoň jeden produkt od korejských gigantů, jako je Samsung, LG anebo Hyundai. Objem vzájemného obchodu dosahující přes 120 miliard korun není ovšem to jediné, co nás sbližuje. Korea také patří mezi čtyři největší investory v České republice – a tento trend nadále jenom poroste.
Štítky
Jižní Korea,
CzechInvest,
CzechTrade
číst celý článek