Japonsko má podobně jako Evropská unie ambiciózní cíl dekarbonizace ekonomiky do roku 2050. To s sebou přináší mimořádné výzvy pro energetické odvětví i celou společnost a ekonomiku. Situaci také ztěžuje dědictví fukušimské havárie, která nadále vrhá stín na jaderné elektrárny, i protiruské sankce uvalené v souvislosti s válkou na Ukrajině, které významně dopadly na dovoz fosilních paliv z Ruska.
Štítky
Japonsko,
Energetika
číst celý článek
Země vycházejícího slunce symbolizuje vysokou kvalitu výrobků, spolehlivost a přesnost dopravy, dodržování norem a respekt k osvědčeným kontaktům. Cizince okouzluje také pohostinnost a vysoký standard společenských vztahů. Nepodceňujte však vyjednávací schopnosti Japonců. I když vystupují kultivovaně a přátelsky, skrývají se v nich nekompromisní obchodníci.
Štítky
Japonsko
číst celý článek
Světové výstavy EXPO jsou skvělou příležitostí k posílení národní značky a propojení globálního trhu s českými firmami. Jedná se o nejvýznamnější společenskou, obchodní a kulturní událost na světě, která se koná jednou za pět let. Pravidelně ji navštěvují desítky milionů lidí z celého světa a pro firmy je to šance ukázat se v mezinárodním měřítku a navázat klíčová partnerství. Nadcházející EXPO 2025 se uskuteční od dubna do října v japonské Ósace na ostrově Jumešima a Česko bude reprezentovat sebevědomý a vizuálně velice atraktivní pavilon vytvořený ze smrkového dřeva a skleněné fasády. „Už jen tím, že některé partnery vezmeme takzvaně na palubu a převezeme je deset tisíc kilometrů daleko, japonské straně ukazujeme, že máme podnikatele, s nimiž stojí za to se minimálně začít bavit,“ vysvětluje generální komisař české účasti Ondřej Soška.
Štítky
Japonsko,
Expo
číst celý článek
I přes vzdálenost osmi tisíc kilometrů se v posledních letech Korejská republika stala jedním z našich nejvýznamnějších obchodních partnerů a investorů. Korejská populární kultura, jídlo a průmyslový um se již silně zaryly i do našeho povědomí. Dnes těžko najdete českou domácnost, která by nevlastnila alespoň jeden produkt od korejských gigantů, jako je Samsung, LG anebo Hyundai. Objem vzájemného obchodu dosahující přes 120 miliard korun není ovšem to jediné, co nás sbližuje. Korea také patří mezi čtyři největší investory v České republice – a tento trend nadále jenom poroste.
Štítky
Jižní Korea,
CzechInvest,
CzechTrade
číst celý článek
Korejská republika v roce 2015 jako první asijská země povýšila bilaterální vztah s Českou republikou na „strategické partnerství“. Nejen o tom, jaké závazky a výhody z toho plynou pro obě země, jsme hovořili s Youngkim Hongem, který je již druhým rokem na velvyslanecké misi v Praze. „Rozšiřujeme spolupráci v různých oblastech, od politiky přes ekonomiku až po výměny jednotlivců. Stavíme na tom, že ctíme univerzálně platné hodnoty, jako jsou svoboda, lidská práva a právní stát. Obě naše země posílily mezinárodní spolupráci v širokém spektru témat, mezi něž patří mimo jiné jasná reakce na severokorejské provokace či podpora mezinárodní solidarity za obnovení míru a obnovu Ukrajiny.“
číst celý článek
Korejská republika je sice náš třetí největší obchodní partner v Asii, ale celkový dojem kazí skutečnost, že v tomto vztahu zatím výrazně převažuje český dovoz nad vývozem. O podnikatelských příležitostech českých firem, akademické spolupráci obou zemí a významu nebyznysové podpory jsme hovořili s velvyslancem České republiky v Jižní Koreji Ivanem Jančárkem.
číst celý článek