Pokud nepočítáme turisty z Evropské unie, nejvíc jich k nám vloni přijelo ze Spojených států a pak hned z Korejské republiky, a to 238 tisíc. Pomohlo tomu i přímé letecké spojení Praha–Soul, které bylo obnoveno po vynucené covidové pauze.
Štítky
Jižní Korea,
CzechTourism
číst celý článek
Hospodářská spolupráce Česka a Francie se však neomezuje pouze na tuto oblast a pokrývá celou řadu dalších ekonomických témat společného zájmu, jako je rozvoj udržitelné dopravy a infrastruktury, vyspělých technologií, spolupráce v oblasti kosmických aktivit, reindustrializace pro zvýšení evropské konkurenceschopnosti či spolupráce v oblasti vědy, výzkumu a inovací.
Štítky
Exportní šance
číst celý článek
„Pozice Francie je v Česku výjimečná – je to největší odběratel českých výrobků mezi zeměmi, s nimiž naše země nemá společnou hranici. Vzájemné vztahy mají také dlouhou historii, což mimo jiné stojí za tím, že je Francie třetím největším investorem v Česku s více než pěti sty firmami a sedmdesáti tisíci zaměstnanci.“ Tak začínáme rozhovor s Michalem Mackem, ředitelem Francouzsko-české obchodní komory (FČOK). Ta nedávno zveřejnila data za rok 2023, která ukazují, že obchodní vztahy mezi našimi zeměmi významně posílily.
Štítky
Francie,
Mezinárodní obchod,
Energetika
číst celý článek
Česká ekonomika je sice stále z více než osmdesáti procent závislá na exportu do zemí EU, ale v posledních letech lze zaznamenat rostoucí zájem českých firem vyvážet, dlouhodobě působit a investovat i na mimoevropských trzích. A nejedná se jen o velké, ale i střední a malé společnosti. „Když s reprezentanty českých firem diskutujeme o jejich exportní strategii, zjišťují, že partnery na mimoevropské, a dokonce i některé významné evropské trhy, kam by se rádi dostali, v Německu nenajdou. Cesta vede přes Francii s odlišnou klientelou a velkým potenciálem navazujících trhů,“ říká ředitelka Zastoupení francouzských odborných veletrhů pro ČR a SR, partnera Promosalons, Tereza Slížková.
Štítky
Exportní šance,
Veletrhy
číst celý článek
Říká se, že Francouz jedná v cizím jazyce pouze tehdy, když má o kýžený obchod skutečně velký zájem. Francouzi jsou velcí patrioti, hrdí na svůj mateřský jazyk, bohatou literaturu, historii, kulturu a hospodářské úspěchy. Cizinci u nich někdy mohou pociťovat až určitou nadřazenost.
Štítky
Exportní příležitosti,
Obchodní etiketa
číst celý článek
Země EU obchodně zastoupené v Kalifornii jsou si vědomy toho, že jde o pátou nejsilnější ekonomiku na světě, mají proto rozvinuty různé formy pomoci podnikatelům, které jim pomáhají uplatnit se na zdejším trhu, získat informace, kontakty a partnery. K tomu je vytvořena Asociace amerických evropských obchodních komor a obchodních asociací (AAECCBA) se sídlem v San Francisku. S českým generálním konzulátem v Los Angeles spolupracujeme již delší dobu zejména v podnikatelské agendě a úvaha o založení komory spojující zdejší a české firmy vznikla právě tam.
Štítky
Exportní šance,
Z praxe,
Kalifornie,
Podpora exportu,
MZV
číst celý článek