„České zdravotnictví je ve srovnání se zahraničím odborně na vysoké úrovni. Ale obecně mu chybí víc empatie a lidský rozměr. Lékař by měl svého pacienta brát jako partnera, mít k němu respekt a přistupovat k němu individuálně. Neléčit jen akutní izolovaný problém, ale poskytnout mu dlouhodobě komplexní péči. Proto se na naší klinice od jejího založení vracíme k tradici rodinných lékařů a náš tým a služby budujeme tak, abychom mohli rozvíjet koncept celostní medicíny,“ zdůrazňuje Michal Šafránek, ředitel soukromé kliniky MY CLINIC, která v den vydání tohoto čísla TRADE NEWS slavnostně otevírá velkorysé prostory jednodenní chirurgie.
Štítky
Zdravotnictví
číst celý článek
„Češi dokáží být velmi produktivní a kreativní, ale mají tendenci se podceňovat. Proč bychom jako malá země uprostřed Evropy nemohli udávat světové trendy?“ ptá se Lucie Spáčilová, zakladatelka a výkonná ředitelka společnosti Performia Česká republika. A sama se svým týmem dokazuje, že to není sci-fi. Firma si letos ke svým dvacátým narozeninám nadělila skvělý úspěch: již podesáté byla vyhodnocena jako nejlépe prosperující a expandující pobočka v rámci Performia International.
Štítky
Personalistika,
Performia
číst celý článek
Úplně poprvé přijel do Prahy jako turista v roce 2017. A nyní má příležitost v tomto krásném městě pobývat a je nadšený z toho, že tu člověk doslova může žít v historii a obdivovat mnoho architektonických stylů a také spoustu zeleně. A rovněž ho ohromilo, jak Češi japonskou kulturu přijímají a oceňují. Rozhovor nám poskytl velvyslanec Japonska v České republice, pan Kansuke Nagaoka, který nastoupil tuto diplomatickou misi letos na jaře. Hovořili jsme s ním v jeho rezidenci.
Štítky
Japonsko
číst celý článek
Pro Japonce jsou vysoká kvalita a originalita zboží a služeb naprostá samozřejmost. Co nesmí chybět v manuálu úspěšného exportéra na japonský trh a jak se na něm daří českým firmám v tradičních i inovativních oborech, jsme se zeptali českého velvyslance v Japonsku Martina Klučara.
Štítky
Japonsko,
MZV
číst celý článek
Světové výstavy EXPO jsou skvělou příležitostí k posílení národní značky a propojení globálního trhu s českými firmami. Jedná se o nejvýznamnější společenskou, obchodní a kulturní událost na světě, která se koná jednou za pět let. Pravidelně ji navštěvují desítky milionů lidí z celého světa a pro firmy je to šance ukázat se v mezinárodním měřítku a navázat klíčová partnerství. Nadcházející EXPO 2025 se uskuteční od dubna do října v japonské Ósace na ostrově Jumešima a Česko bude reprezentovat sebevědomý a vizuálně velice atraktivní pavilon vytvořený ze smrkového dřeva a skleněné fasády. „Už jen tím, že některé partnery vezmeme takzvaně na palubu a převezeme je deset tisíc kilometrů daleko, japonské straně ukazujeme, že máme podnikatele, s nimiž stojí za to se minimálně začít bavit,“ vysvětluje generální komisař české účasti Ondřej Soška.
Štítky
Japonsko,
Expo
číst celý článek
Japonci bývají často obtížně čitelní. Ale když o ně projevíme upřímný zájem a pochopení, dokáže to ocenit i nejzarputilejší tradicionalista. V rozhovoru pro TRADE NEWS nám to potvrdil i Roman Watanabe, předseda České hospodářské a průmyslové komory v Japonsku, který se v zemi vycházejícího slunce dlouhodobě usadil a důvěrně poznal tamější společnost.
Štítky
Japonsko
číst celý článek