Se Slovenskem, Polskem a Maďarskem pojí Českou republiku silné historicko-politické, kulturní a hospodářské vazby. Na těchto základech vznikla spolupráce v rámci Visegrádské skupiny, běžně označované jako V4. České roční předsednictví ve Visegrádské čtyřce skončilo k 30. červnu 2020, kdy převzalo předsednictví Polsko, a to do 30. června 2021.
Štítky
V4,
Česko,
Slovensko,
Polsko,
Maďarsko
číst celý článek
Česká republika a Polsko jsou dlouhodobě silní partneři. Vzájemný obchod vykazuje v podstatě nepřetržitý růstový trend (s výjimkou krizového období 2009) a postupné upevňování pozice Polska mezi našimi nejvýznamnějšími obchodními partnery. Od roku 2006 zaujímá Polská republika třetí příčku mezi našimi exportními trhy hned za Německem a Slovenskem a od roku 2009 je třetím největším dodavatelem zboží k nám, a to za Německem a Čínou.
Štítky
Polsko
číst celý článek
Energetika
Polsko ve své energetické koncepci do roku 2040 počítá s podporou offshore větrných farem a fotovoltaiky, poklesem podílu výroby elektrické energie z uhlí z nynějších 80 % na cca 60 %, zvýšením energetické účinnosti a implementací jaderné energetiky (uvedení prvního bloku první jaderné…
Štítky
Polsko
číst celý článek
Současné Maďarsko není jen dobré víno, termální lázně a výborná kuchyně, ale technologicky vyspělá země s poměrně značným podílem průmyslu. Orientuje se na zvýšení mezinárodní konkurenceschopnosti, podporu zahraničního obchodu, lákání investic a rozvoj inovací. A patří mezi naše tradiční významné obchodní partnery.
Štítky
Polsko
číst celý článek
Náš větší severní soused po léta láká české exportéry velkým trhem, logistickou blízkostí, některými podobnými historickými zkušenostmi a jazykovou spřízněností. Jak se koronavirová krize promítá do vzájemných obchodních vztahů a jaké šance nabízejí probíhající změny v dodavatelských řetězcích podnikatelům na obou stranách hranice, na to jsme se zeptali Iva Šipla a Magdaleny Okenicové ze zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Polsko.
Štítky
Polsko
číst celý článek
„Je to zvláštní doba. Jako úspěšná firma jsme oceňováni v různých soutěžích, a přitom jsme na konci loňského roku museli propustit dvacet procent pracovníků, kteří u nás léta působili. Velmi nás to mrzí, ale už bychom to za situace dlouhodobého poklesu tržeb, kdy nedohlédnete konce krize, neustáli,“ vysvětluje aktuální stav ve společnosti Beznoska marketingový ředitel této známé rodinné firmy na vývoj a výrobu kloubních a kostních implantátů Pavel Milata. Přiznává, že loni si poprvé uvědomil, jak snadno se může podnikatel ocitnout „na kraji útesu“.
Štítky
Zdravotnická technika,
Inovace,
Slovensko,
Polsko
číst celý článek