ČPP má přívlastek podnikatelská ve svém názvu právem. Přestože je univerzální pojišťovnou, právě v pojištění podnikatelů a podnikatelských rizik zaznamenává největší nárůst. A také vavříny. Letos ji právě za tuto oblast odborná porota ocenila zlatem v anketě Pojišťovna roku a zároveň získala stříbro v soutěži Zlatá koruna. „Řekl bych, že posledních pět let sklízíme ovoce ze stromu, o který více než desetiletí den co den pečujeme. V pojišťovnictví je totiž kromě invence potřebná kontinuita a bezchybná práce týmu,“ začínáme rozhovor s generálním ředitelem České podnikatelské pojišťovny Jaroslavem Besperátem.
Štítky
ČPP,
Pojištění,
MSP
číst celý článek
„Představte si, že vaše firma prováděla instalatérské práce v novostavbě kancelářské budovy. O víkendu, kdy v budově nikdo jiný nebyl. Stala se chyba a voda vytékající z vodovodního zařízení způsobila škodu ve výši 8,5 milionu korun. Nebo váš zaměstnanec při práci s autogenem zavinil požár celé budovy. Ale taky evidujeme pojistnou událost, která vznikla chybným úředním rozhodnutím, a škoda dosahuje výše 60 milionů korun,“ zasypal nás příklady generální ředitel ČPP Jaroslav Besperát, když jsme se zeptali, jestli už firmy berou pojištění odpovědnosti stejně samozřejmě jako třeba pojištění auta nebo majetku. „Bohužel firmy pojištění odpovědnosti stále podceňují, zvláště když požadují limity mezi jedním až pěti miliony korun, to se ukazuje jako velice nedostatečné. I pro ty nejmenší podnikatele doporučuji limit minimálně ve výši 20 milionů, přičemž větší firmy a korporace se dnes docela běžně pojišťují na limity přesahující 100 milionů korun. A poradil bych myslet i na profesní odpovědnost. Toto pojištění sjednáváme například v případě zdravotnických zařízení, architektů, daňových poradců, projektantů a v dalších profesích.“
Štítky
ČPP
číst celý článek
Známý americký ekonom a filozof managementu Peter Drucker napsal, že „nikdo nemůže řídit změny, člověk může být jen před nimi“. Kdo podniká, ví, že nelze odhadnout vše, co přijde. Změny k nám dnes nepřicházejí, ale letí kosmickou rychlostí. O to cennější je, pokud v nenadálých situacích nezůstaneme sami. A k tomu patří také to, že svůj podnik efektivně pojistíme, aby mohl i v takovýchto časech dál existovat a plnit své závazky. O tom si povídáme s generálním ředitelem České podnikatelské pojišťovny, jedné z našich nejvýznamnějších pojišťovacích institucí.
Štítky
Pojištění,
ČPP
číst celý článek
V názvu má slovo „podnikatelská“, ale to neznamená, že pojišťuje pouze podnikatele. Mezi jejími klienty jsou sice stovky živnostníků, malých a středních podnikatelů stejně jako velké průmyslové firmy i celá města, ovšem kompletní škála jejích pojistných produktů a služeb míří i k občanům. Řeč je o České podnikatelské pojišťovně. A co by si v prvé řadě pojistil její šéf Jaroslav Besperát, kdyby podnikal? „Jednoznačně sebe, a to z mnoha důvodů. Své zdraví, život a podnikatelská rizika spojená s mou osobou. To ještě řada podnikatelů podceňuje, ale každý z nás může udělat chybu. Ono s pojištěním je u nás bohužel stále spojeno mnoho klišé. Například okolo půl milionu českých řidičů neplatí ani povinné ručení. To si myslí, že nikdy nenabourají? Že je nikdy nezastaví policista?“
číst celý článek