Vývoj korejské ekonomiky v první polovině letošního roku ukazuje na pozitivní trendy, které jsou výsledkem vysokého tempa růstu exportu, především v oblasti polovodičů. Srovnání hrubého domácího produktu v prvním čtvrtletí tohoto roku s předchozím obdobím ukazuje na zvýšení o 3,4 % a aktuální předpoklady naznačují, že celkově jihokorejská ekonomika letos poroste o 2,6 %.
Štítky
Jižní Korea
číst celý článek
Současné bilaterální obchodní vztahy České a Korejské republiky nesou do značné míry projevy vyšší aktivity z korejské strany. Abychom je mohli na naší straně posílit, musíme vzdáleného obchodního partnera pochopit, prohloubit znalosti o tamních zvyklostech, a to nejen z oblasti byznysu.
Štítky
Jižní Korea,
Obchodní etika
číst celý článek
Pokud nepočítáme turisty z Evropské unie, nejvíc jich k nám vloni přijelo ze Spojených států a pak hned z Korejské republiky, a to 238 tisíc. Pomohlo tomu i přímé letecké spojení Praha–Soul, které bylo obnoveno po vynucené covidové pauze.
Štítky
Jižní Korea,
CzechTourism
číst celý článek
Hospodářská spolupráce Česka a Francie se však neomezuje pouze na tuto oblast a pokrývá celou řadu dalších ekonomických témat společného zájmu, jako je rozvoj udržitelné dopravy a infrastruktury, vyspělých technologií, spolupráce v oblasti kosmických aktivit, reindustrializace pro zvýšení evropské konkurenceschopnosti či spolupráce v oblasti vědy, výzkumu a inovací.
Štítky
Exportní šance
číst celý článek
„Pozice Francie je v Česku výjimečná – je to největší odběratel českých výrobků mezi zeměmi, s nimiž naše země nemá společnou hranici. Vzájemné vztahy mají také dlouhou historii, což mimo jiné stojí za tím, že je Francie třetím největším investorem v Česku s více než pěti sty firmami a sedmdesáti tisíci zaměstnanci.“ Tak začínáme rozhovor s Michalem Mackem, ředitelem Francouzsko-české obchodní komory (FČOK). Ta nedávno zveřejnila data za rok 2023, která ukazují, že obchodní vztahy mezi našimi zeměmi významně posílily.
Štítky
Francie,
Mezinárodní obchod,
Energetika
číst celý článek
Česká ekonomika je sice stále z více než osmdesáti procent závislá na exportu do zemí EU, ale v posledních letech lze zaznamenat rostoucí zájem českých firem vyvážet, dlouhodobě působit a investovat i na mimoevropských trzích. A nejedná se jen o velké, ale i střední a malé společnosti. „Když s reprezentanty českých firem diskutujeme o jejich exportní strategii, zjišťují, že partnery na mimoevropské, a dokonce i některé významné evropské trhy, kam by se rádi dostali, v Německu nenajdou. Cesta vede přes Francii s odlišnou klientelou a velkým potenciálem navazujících trhů,“ říká ředitelka Zastoupení francouzských odborných veletrhů pro ČR a SR, partnera Promosalons, Tereza Slížková.
Štítky
Exportní šance,
Veletrhy
číst celý článek