Společnost MAKRO ctí soukromé podnikatele za jejich píli a odhodlání jít nelehkou cestou za nezávislostí a vizí. Jako poděkování pro ně připravila ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR na 11. říjen 2016 slavnostní akci.
Jakýkoliv režim, v jehož rámci by měly firmy povinně platit první dny nemocenské svým zaměstnancům, se stane kontraproduktivním, bude zneužíván a zvýší náklady jak zaměstnavatelům, tak v některých případech i státu. Zrušení karenční lhůty stejně jako několikadenní povinné zdravotní volno (tzv. sick days) pouze opět zdraží cenu práce, aniž by se řešila motivace zaměstnavatelů poskytnout zdravotní volno ve formě benefitů a zaměstnanců ve smyslu prevence.
Již počtvrté začne 1. 9. ráno hlasování veřejnosti v prestižním ocenění Český Goodwill 2016. Veřejnost bude moci vybírat z rekordních 75 firem, které postoupily ve čtvrtém ročníku do finále. Meziročně se jedná o více než pětinový nárůst (21 %).
Praha, 24. června 2016 – Téměř třetina všech malých a středních exportérů využila v minulém roce služeb agentury CzechTrade, nejčastěji s žádostí o pomoc s propagací a vyhledáváním vhodných obchodních partnerů či distributorů. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který si nechalo vypracovat Ministerstvo průmyslu a obchodu spolu s Asociací malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR).
Vyučování předmětu dílny a pozemky na základních školách, klíčové změny v živnostenském zákoně, zavedení mistrovských zkoušek a cílená podpora regionálních produktů. Více než dvacet cechmistrů a šéfů klíčových řemeslných sdružení v čele s AMSP ČR projednalo s předsedou vlády rozhodující cíle spojené s největší letošní podnikatelskou aktivitou – Rokem řemesel 2016.
Využívání regionálních potravin a surovin se musí stát celospolečenským tématem. Prestiží nebude konzumovat a vyrábět potraviny z cizích destinací, ale využívat lokálních zdrojů. To je hlavní poslání velké kampaně Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, která za podpory Ministerstva zemědělství a rozhodujících profesních spolků motivuje k nákupu výrobků lokálních producentů.
Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) se stala vítězem 16. ročníku odborné ankety Pojišťovna roku, když ovládla hned tři z pěti hodnocených kategorií. Stejně jako v roce předchozím ČPP vyhrála nejprestižnější kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů. Obhájila vítězství v kategorii Autopojištění a také druhé místo v kategorii Životní pojištění. V Pojištění občanů se ČPP dokázala vyšvihnout z loňského druhého místa na místo první.
Dnešním dnem byl vyhlášen 9. ročník Ocenění Českých Podnikatelek – OCP. Na základě ratingu odborného garanta projektu, kterým je CRIF – Czech Credit Bureau, splnilo letos kritéria 17 887 obchodních společností vlastněných ženami. Do semifinále pak odborný garant nominoval a doporučil 720 českých podnikatelek. TRADE NEWS je tradičně jedním z mediálních partnerů.
Začátkem května se sešla porota a partneři 9. ročníku projektu Ocenění Českých Podnikatelek. Projekt, který oceňuje české ženy-podnikatelky, podporuje hrdost a české úspěchy i podnikatelky samotné.
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou bankou (NRB) opět spouští jeden z nejúspěšnějších záručních programů na podporu podnikání. Nový produkt Národní záruka v rámci programu ZÁRUKA 2024–2030 navazuje na dřívější program M-záruka a je určen pro živnostníky a malé a střední podniky, které chtějí získat bankovní úvěry na financování svých provozních i investičních projektů. MPO na tento nástroj podpory vyčlenilo 578 milionů korun.
Praha, 13. listopadu 2025 – Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) vyhlásila vítěze již 14. ročníku soutěže Rodinná firma roku AMSP ČR. Vyhlášení vítězů proběhlo na galavečeru Dne podnikatelů České republiky 13. listopadu 2025 v Praze v hotelu Ambassador Zlatá Husa.
Praha, 13. listopadu 2025 - Vítěze Ceny hlavního ročního projektu pod názvem Rok transformace podnikání 2025 vyhlásila Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) na galavečeru Dne podnikatelů ČR dne 13. listopadu 2025 v pražském hotelu Ambassador. Soutěž vyzdvihuje firmy a podnikatele, kteří v roce 2025 zahájili, realizovali nebo úspěšně dokončili zásadní transformaci svého podnikání v reakci na nové výzvy – technologické, digitální, ekologické, společenské či ekonomické. Cílem bylo ocenit jejich inovativní přístup, odvahu ke změně a schopnost adaptace v rychle se měnícím prostředí.
„Gratuluji vám k tomuto opravdu výjimečnému ocenění. Opět se ukázalo, že i v dnešní době, kdy to tištěné publikace nemají jednoduché, se kvalita vyplácí a je po zásluze odměněna.“
Prof. Hermann Simon, přední světový odborník na podnikové strategie, marketing a tvorbu cen
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.