Podpora technického vzdělávání je momentálně tématem, které se skloňuje velmi často, a to nejen v souvislosti s Rokem průmyslu a technického vzdělávání. Existují ale nějaké evropské nástroje, které mohou pomoci zlepšit situaci technických oborů a uplatnitelnost jejich absolventů?
Kdo se přizpůsobí změnám, vyhrává. Na neformálním setkání exportérů ukázali dva významní čeští ekonomové, že zvraty ve světové ekonomice nemusí znamenat pouze riziko, ale i příležitost.
Prestižní ekonomický žebříček Štiky českého byznysu představil vítěze dvanáctého ročníku. Pořadí dominuje především plzeňský strojírenský podnik OLBRICH - CZ, spol. s r.o., který se stal celorepublikovým vítězem. Porota rovněž udělila titul Česká štika, a to jihočeské společnosti Mráz Agro CZ, s.r.o., která se zabývá moderní potravinářskou a zemědělskou výrobou. Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface Czech počátkem roku 2005, aby identifikoval rostoucí české podniky s dobrými výsledky hospodaření a dobrou úrovní likvidity a finanční stability. Na schválení vítězů se popré podílela v roli generálního partnera společnost Vodafone a v roli hlavního partnera společnost PwC Česká republika.
Praha, 14. 9. 2015: Sdružení CzechInno, které je již tradičním vyhlašovatelem soutěže o nejprospěšnější inovační počin českého podnikání Vizionáři a kontaktního setkání pro české exportéry Festival Exportu CZ, připravilo na podporu inovačního podnikání v České republice nový projekt s názvem Smart Business Festival – Festival chytrého podnikání. Jeho cílem je umožnit prezentaci inovativních nápadů, výrobků a služeb, které mohou přispět k usnadnění života českých podnikatelů, snížit náklady související s jejich podnikáním za dosažení vyšší efektivity a napomoci tak zvýšení jejich konkurenceschopnosti. Festival je koncipován jako přehlídka prezentací obsahujících tyto nápady a best practices se zajímavým doprovodným programem a uskuteční se v pražské Vozovně Střešovice dne 21. 10. 2015.
Praha, 8. září 2015 – Oproti prvnímu pololetí loňského roku agentura CzechTrade zaznamenala 56% nárůst zájmu o služby zahraničních kanceláří. Ve sledovaném období letošního roku agentura získala celkem 1 002 placených zakázek, tedy přibližně dvě třetiny počtu zakázek realizovaných v roce 2014. Zakázky v celkové hodnotě vyšší než půl miliardy korun díky jejím službám získalo 680 exportérů. Nejvíce úspěšných případů zaznamenala zahraniční kancelář v Düsseldorfu, podle hodnoty zprostředkovaných zakázek bylo nejúspěšnější zastoupení v Johannesburgu. Do konce roku se agentura představí v dalších dvou krajských městech, a to v Brně a Ústí nad Labem, a uspořádá ještě 30 vzdělávacích akcí pro české firmy na území České republiky.
Z průzkumu AMSP ČR pro Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP) mezi 500 firmami vyplynulo, že 50 % exportérů z řad MSP vyváží do evropských zemí mimo EU, 34 % z nich pak do zemí SNS. Jen 21 % z nich však pojišťuje své pohledávky (faktury). Podle předsedy představenstva Karla Havlíčka je patrné, že firmy v období růstu mají trvale tendence podceňovat rizika. Jestliže hlavní problém nevidí podniky v ceně pojistky, potom je elementární nezabezpečení pohledávek hrozbou, a to zejména v době, kdy může dojít k poklesům trhů.
Představitelé AMSP ČR se setkali s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou a jeho náměstkem Zdeňkem Adamcem. Jednání navázalo na klíčovou aktivitu asociace posledních měsíců, která spočívá v masivní podpoře podnikání na venkově. Podpora řemesel a drobných služeb, malých vesnických koloniálů, restauračních zařízení nebo podnikání církve v regionech se stává heslem AMSP ČR, a proto mobilizujeme všechny rozhodující instituce ke zvýšené aktivitě. Jednání bylo velmi konkrétní a zahájilo zatím největší spolupráci mezi malými podnikateli a rezortem zemědělství.
Originální a praktické pohledy a rady manažerům, majitelům firem a studentům, kteří by jednou chtěli vlastní byznys. To vše nabídnou podzimní pokračování úspěšného cyklu Exportních večerů.
Česká ekonomika i trh práce znovu ožívá. Podniky vykázaly v loňském roce o 13 % vyšší zisk než v roce předcházejícím, ale na platech si zaměstnanci polepšili jen o 2 %. Také nárůst poptávky po zaměstnancích je zřejmý již od poloviny roku 2014. Firmy se potýkají s problémy v náboru zaměstnanců, jsou ochotné více vyjednávat o svých požadavcích a být kreativnější z pohledu odměňování. Zaměstnanci však nemají odvahu či neví jak si o navýšení platu říci.
Evropská komise plánuje od roku 2028 zavedení nové daně z elektroodpadu, která má přinést až 15 miliard eur ročně do rozpočtu Unie. Výše příspěvku bude odvozena od množství elektrozařízení uvedeného na trh, které se nepodaří členskému státu vybrat v podobě elektroodpadu. Cílem je podpořit recyklaci, zlepšit environmentální výsledky a zároveň posílit vlastní příjmy EU. Plánovanou daň z elektroodpadu komentuje David Chytil, člen představenstva společnosti REMA Systém, která zajišťuje sběr odpadních elektrozařízení na českém trhu.
Umělá inteligence se rychle prosazuje i v oborech, kde by ji ještě před pár lety nikdo nečekal. Od role výčepních na festivalech až po rozhodování o postřicích v zemědělství. Z nástroje vývojářů se stává běžná součást každodenního života, která má potenciál měnit nejen fungování firem a institucí, ale i samotné vnímání práce, zodpovědnosti a komfortu. O svůj pohled na přínosy, rizika i etické hranice současného vývoje se s námi podělili odborníci, kteří sledují rozvoj AI napříč odvětvími.
Celkem 1 907 individuálních konzultací a více než 300 firem, které využily příležitosti diskutovat své exportní plány přímo s odborníky z více než 90 teritorií – taková je bilance tradičních konzultací s ekonomickými diplomaty a řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade, které každý rok pořádá Ministerstvo průmyslu a obchodu a Svaz průmyslu a dopravy ČR ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí a agenturou CzechTrade. Letos se akce konala v Kongresovém centru Praha.
„Gratuluji vám k tomuto opravdu výjimečnému ocenění. Opět se ukázalo, že i v dnešní době, kdy to tištěné publikace nemají jednoduché, se kvalita vyplácí a je po zásluze odměněna.“
Prof. Hermann Simon, přední světový odborník na podnikové strategie, marketing a tvorbu cen
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.