Novinky

Máme sebevědomé exportéry

Společnost DHL Express vyhlásila letošní výsledky Exportního výzkumu DHL, který již 24 let mapuje názory nejvýznamnějších českých vývozců na aktuální exportní trendy a klíčové faktory. Výzkum se provádí na základě dotazování ředitelů a členů top managementu 300 českých exportních firem, které náhodným výběrem z exportní databáze zajišťuje společnost GfK.

Publikováno

celá novinka

ECVET může zlepšit vzdělávání v technických oborech

Podpora technického vzdělávání je momentálně tématem, které se skloňuje velmi často, a to nejen v souvislosti s Rokem průmyslu a technického vzdělávání. Existují ale nějaké evropské nástroje, které mohou pomoci zlepšit situaci technických oborů a uplatnitelnost jejich absolventů?

Publikováno

celá novinka

Měnící se svět je příležitostí pro exportéry

Kdo se přizpůsobí změnám, vyhrává. Na neformálním setkání exportérů ukázali dva významní čeští ekonomové, že zvraty ve světové ekonomice nemusí znamenat pouze riziko, ale i příležitost.

Publikováno

celá novinka

Známe letošní štiky českého byznysu

Prestižní ekonomický žebříček Štiky českého byznysu představil vítěze dvanáctého ročníku. Pořadí dominuje především plzeňský strojírenský podnik OLBRICH - CZ, spol. s r.o., který se stal celorepublikovým vítězem. Porota rovněž udělila titul Česká štika, a to jihočeské společnosti Mráz Agro CZ, s.r.o., která se zabývá moderní potravinářskou a zemědělskou výrobou. Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface Czech počátkem roku 2005, aby identifikoval rostoucí české podniky s dobrými výsledky hospodaření a dobrou úrovní likvidity a finanční stability. Na schválení vítězů se popré podílela v roli generálního partnera společnost Vodafone a v roli hlavního partnera společnost PwC Česká republika.

Publikováno

celá novinka

CzechInno zve na Smart Business Festival

Praha, 14. 9. 2015: Sdružení CzechInno, které je již tradičním vyhlašovatelem soutěže o nejprospěšnější inovační počin českého podnikání Vizionáři a kontaktního setkání pro české exportéry Festival Exportu CZ, připravilo na podporu inovačního podnikání v České republice nový projekt s názvem Smart Business Festival – Festival chytrého podnikání. Jeho cílem je umožnit prezentaci inovativních nápadů, výrobků a služeb, které mohou přispět k usnadnění života českých podnikatelů, snížit náklady související s jejich podnikáním za dosažení vyšší efektivity a napomoci tak zvýšení jejich konkurenceschopnosti. Festival je koncipován jako přehlídka prezentací obsahujících tyto nápady a best practices se zajímavým doprovodným programem a uskuteční se v pražské Vozovně Střešovice dne 21. 10. 2015.

Publikováno

celá novinka

Agentura CzechTrade letos pomohla získat zakázky již 680 firmám

Praha, 8. září 2015 – Oproti prvnímu pololetí loňského roku agentura CzechTrade zaznamenala 56% nárůst zájmu o služby zahraničních kanceláří. Ve sledovaném období letošního roku agentura získala celkem 1 002 placených zakázek, tedy přibližně dvě třetiny počtu zakázek realizovaných v roce 2014. Zakázky v celkové hodnotě vyšší než půl miliardy korun díky jejím službám získalo 680 exportérů. Nejvíce úspěšných případů zaznamenala zahraniční kancelář v Düsseldorfu, podle hodnoty zprostředkovaných zakázek bylo nejúspěšnější zastoupení v Johannesburgu. Do konce roku se agentura představí v dalších dvou krajských městech, a to v Brně a Ústí nad Labem, a uspořádá ještě 30 vzdělávacích akcí pro české firmy na území České republiky.

Publikováno

celá novinka

Malé a střední firmy stále podceňují rizika

Z průzkumu AMSP ČR pro Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP) mezi 500 firmami vyplynulo, že 50 % exportérů z řad MSP vyváží do evropských zemí mimo EU, 34 % z nich pak do zemí SNS. Jen 21 % z nich však pojišťuje své pohledávky (faktury). Podle předsedy představenstva Karla Havlíčka je patrné, že firmy v období růstu mají trvale tendence podceňovat rizika. Jestliže hlavní problém nevidí podniky v ceně pojistky, potom je elementární nezabezpečení pohledávek hrozbou, a to zejména v době, kdy může dojít k poklesům trhů.

Publikováno

celá novinka

Organizujeme misi do Malajsie

Společně s velvyslanectvím ČR v Kuala Lumpuru připravuje AMSP ČR odbornou podnikatelskou misi do Malajsie, která proběhne 28. až 30. září 2015.

Publikováno

celá novinka

Pokračujeme v podpoře podnikání na venkově

Představitelé AMSP ČR se setkali s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou a jeho náměstkem Zdeňkem Adamcem. Jednání navázalo na klíčovou aktivitu asociace posledních měsíců, která spočívá v masivní podpoře podnikání na venkově. Podpora řemesel a drobných služeb, malých vesnických koloniálů, restauračních zařízení nebo podnikání církve v regionech se stává heslem AMSP ČR, a proto mobilizujeme všechny rozhodující instituce ke zvýšené aktivitě. Jednání bylo velmi konkrétní a zahájilo zatím největší spolupráci mezi malými podnikateli a rezortem zemědělství.

Publikováno

celá novinka

Exportní večery: Exkluzivní průvodci (divokým) světem globálního obchodu

Originální a praktické pohledy a rady manažerům, majitelům firem a studentům, kteří by jednou chtěli vlastní byznys. To vše nabídnou podzimní pokračování úspěšného cyklu Exportních večerů.

Publikováno

celá novinka
1 9 17 23 24 25 26 27 28 29 32

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.