Praha, 26. listopadu 2015, Kongresové centrum Praha – Již 18. ročník prestižní soutěže Exportní cena DHL UniCredit ocenil nejlepší české exportéry a jejich úspěchy. V kategorii „Středně velká společnost“ se na prvním místě umístila společnost Enkom a.s., která exportuje technologická zařízení do zemí Ruské federace. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala společnost PBS ENERGO, a.s., která po celém světě podniká v obou energetiky. Soutěž byla letos v rámci kategorie Exportér teritoria zaměřena na Latinskou Ameriku, kde sklidila největší úspěchy společnost J 4 s.r.o. vyvážející linky na výrobu pečiva všech druhů. Soutěž založila logistická společnost DHL Express CZ, aby motivovala vývozce ve snaze dobývat zahraniční trhy a získávat nová odbytiště pro své produkty. Generálním partnerem je UniCredit Bank. Záštitu opět převzala agentura CzechTrade, která stála rovněž u zrodu této soutěže, a Asociace malých podniků a živnostníků ČR. Odborným garantem je společnost COFACE CZECH. Slavnostní večer proběhl pod patronací Ministerstva průmyslu a obchodu.
Za první pololetí roku 2015 bylo zprostředkováno 49 nových investic, které vytvoří více než 6 500 pracovních míst (Zdroj: CzechInvest). Nejvíce příležitostí vzniká v oblasti výroby, dramaticky roste poptávka po kvalifikovaných inženýrech, ale i dělnických profesích. Od roku 2014 opět stoupá počet poptávaných pozic a tento trend pokračuje i v roce 2015. V meziročním srovnání prvních pololetí obou let, vzrost počet otevřených pozic o 40%.
Kdo jsou šikovné české ženy, které se podílejí na úspěchu české ekonomiky? Každý ročník přináší nové podnikatelské příběhy, které však mají dvě věci společné – vnitřní sílu a touhu jít za svým cílem.
Na letošním 13. Dni podnikatelů České republiky AMSP ČR slavnostně startuje historicky největší projekt na podporu řemeslného podnikání v ČR. „Budeme zviditelňovat českou dovednost, živnostníky a malé firmy, přičemž klíčovou úlohu v Roku řemesel bude hrát dvacítka odborných cechů a společenstev jak z průmyslových, tak potravinářsko-zemědělských oborů. Podařilo se nám tak sjednotit na jednu platformu 35 řemeslných profesí,“ upřesňuje předseda asociace Karel Havlíček.
Poradit malým a středním podnikům, jak investovat ve Velké Británii a zvýšit svoji konkurenceschopnost, bylo jedním z cílů říjnového Britského dne v Plzni. Další z velice úspěšné série tzv. Britských dnů v regionech České republiky proběhne 25. 11. v Brně a Britská obchodní komora v ČR při něm za aktivní podpory AMSP ČR znovu zavítá do dalšího krajského města.
Letošní ročník ocenění Český Goodwill byl v mnoha ohledech rekordní. Rekord padl jak v počtu nominovaných společností, tak v účasti na samotném slavnostním galavečeru i v hodnotě cen pro oceněné, která letos překonala hranici 750 000 korun. AMSP ČR poskytla letošnímu ročníku záštitu a předala dvě ceny.
Společnost DHL Express vyhlásila letošní výsledky Exportního výzkumu DHL, který již 24 let mapuje názory nejvýznamnějších českých vývozců na aktuální exportní trendy a klíčové faktory. Výzkum se provádí na základě dotazování ředitelů a členů top managementu 300 českých exportních firem, které náhodným výběrem z exportní databáze zajišťuje společnost GfK.
Podpora technického vzdělávání je momentálně tématem, které se skloňuje velmi často, a to nejen v souvislosti s Rokem průmyslu a technického vzdělávání. Existují ale nějaké evropské nástroje, které mohou pomoci zlepšit situaci technických oborů a uplatnitelnost jejich absolventů?
Kdo se přizpůsobí změnám, vyhrává. Na neformálním setkání exportérů ukázali dva významní čeští ekonomové, že zvraty ve světové ekonomice nemusí znamenat pouze riziko, ale i příležitost.
Prestižní ekonomický žebříček Štiky českého byznysu představil vítěze dvanáctého ročníku. Pořadí dominuje především plzeňský strojírenský podnik OLBRICH - CZ, spol. s r.o., který se stal celorepublikovým vítězem. Porota rovněž udělila titul Česká štika, a to jihočeské společnosti Mráz Agro CZ, s.r.o., která se zabývá moderní potravinářskou a zemědělskou výrobou. Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface Czech počátkem roku 2005, aby identifikoval rostoucí české podniky s dobrými výsledky hospodaření a dobrou úrovní likvidity a finanční stability. Na schválení vítězů se popré podílela v roli generálního partnera společnost Vodafone a v roli hlavního partnera společnost PwC Česká republika.
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou bankou (NRB) opět spouští jeden z nejúspěšnějších záručních programů na podporu podnikání. Nový produkt Národní záruka v rámci programu ZÁRUKA 2024–2030 navazuje na dřívější program M-záruka a je určen pro živnostníky a malé a střední podniky, které chtějí získat bankovní úvěry na financování svých provozních i investičních projektů. MPO na tento nástroj podpory vyčlenilo 578 milionů korun.
Praha, 13. listopadu 2025 – Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) vyhlásila vítěze již 14. ročníku soutěže Rodinná firma roku AMSP ČR. Vyhlášení vítězů proběhlo na galavečeru Dne podnikatelů České republiky 13. listopadu 2025 v Praze v hotelu Ambassador Zlatá Husa.
Praha, 13. listopadu 2025 - Vítěze Ceny hlavního ročního projektu pod názvem Rok transformace podnikání 2025 vyhlásila Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) na galavečeru Dne podnikatelů ČR dne 13. listopadu 2025 v pražském hotelu Ambassador. Soutěž vyzdvihuje firmy a podnikatele, kteří v roce 2025 zahájili, realizovali nebo úspěšně dokončili zásadní transformaci svého podnikání v reakci na nové výzvy – technologické, digitální, ekologické, společenské či ekonomické. Cílem bylo ocenit jejich inovativní přístup, odvahu ke změně a schopnost adaptace v rychle se měnícím prostředí.
„Gratuluji vám k tomuto opravdu výjimečnému ocenění. Opět se ukázalo, že i v dnešní době, kdy to tištěné publikace nemají jednoduché, se kvalita vyplácí a je po zásluze odměněna.“
Prof. Hermann Simon, přední světový odborník na podnikové strategie, marketing a tvorbu cen
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.