Představit Bulharsko v českém kontextu není zdaleka tak jednoduchá věc, jak by se na první pohled mohlo zdát. Většina z nás má tuto zemi spojenou s letní dovolenou na černomořském pobřeží, kam jsme jezdili ještě jako děti, a nutno říct, že tento způsob letní turistiky opět získává na oblibě. Ročně Bulharsko navštíví více než 200 tisíc českých turistů, díky čemuž Česko dlouhodobě patří mezi první desítku nejvýznamnějších bulharských partnerů v oblasti cestovního ruchu. Paradoxně však takto vysoký počet návštěvníků prakticky nemá žádný vliv na existenci dluhu, který my Češi vůči Bulharsku objektivně máme. Ptáte se, jaký?
Štítky
Bulharsko
číst celý článek
Bulhaři patří k našim tradičním obchodním partnerům a dodnes platí, že nás Čechy neformálně preferují jako tradičního, jazykově blízkého partnera. To nám samozřejmě při navazování obchodních vztahů pomáhá, ovšem připravte se na odlišnou mentalitu.
Štítky
Bulharsko,
Obchodní etika
číst celý článek
Turecko tvoří nejen geografický, ale i kulturní a obchodní most mezi Evropou a Asií, na němž se českému obchodníkovi otevírá svět zcela odlišný od evropského standardu, ražený islámským náboženstvím s prvky arabské kultury. Přesto se od dob zakladatele moderního Turecka, Mustafy Kemala Atatürka, ve zdejším byznysovém prostředí mnohé změnilo.
Štítky
Turecko
číst celý článek
Pětici největších světových vývozců zemědělských a potravinářských produktů uzavírá za Evropskou unií, Spojenými státy, Brazílií a Čínou právě Kanada. V roce 2023 zamířily kanadské zemědělské produkty v hodnotě téměř 70 miliard amerických dolarů do více než 200 zemí.
Štítky
Kanada,
Zemědělství,
Potravinářství,
MZV
číst celý článek
Pro svou společenskou toleranci se Kanada stala velmi oblíbenou zemí přistěhovalců. V současné době představuje bilingvní stát úředně anglicky a francouzsky hovořících občanů s přirozeně začleněnými menšinami, jako jsou například Asiaté, Židé a příslušníci původního obyvatelstva. Konzervativnější mentalita anglicky mluvících Kanaďanů a temperamentnějších Francouzů se promítá také do oblasti obchodu a podnikání.
Štítky
Kanada,
Obchodní etika
číst celý článek
Kanadské startupové a inovační prostředí se v posledních letech intenzivněji zaměřuje na Evropu. Důvodem nejsou jen dynamické změny v obchodních vztazích s nejbližším partnerem, Spojenými státy, ale také snaha o diverzifikaci a posilování mezinárodních vazeb. Hlavní inovační centra, jako jsou Toronto a Vancouver, proto investují značné prostředky do budování ekosystému přívětivého i pro zahraniční start-upy a inovace.
Štítky
Kanada,
Inovace,
Startupy
číst celý článek