Když se mluví o Číně, většina obchodníků a podnikatelů směřuje automaticky svou pozornost k jejímu pobřeží, tedy na Hongkong, Šanghaj, Šen-čen nebo na Peking. Čínská vláda se však snaží rozvíjet i vnitrozemí. Zásadní význam by měla mít tzv. západní periferie, Sin-ťiang.
Štítky
Čína,
Pákistán,
Kazachstán
číst celý článek
Zapamatujme si dobře srpen 2015. Česká ekonomika se stala z pohledu růstu evropským šampionem. Spotřeba domácností, výsledky exportérů a investiční chuť nás posílají do první ligy. V letní euforii by ale neměly zapadnout varovné zprávy o vývoji hospodářství Číny.
Štítky
Čína
číst celý článek
Platí-li obecně v Asii, že pro Evropana (a ještě víc Středoevropana) je zde obchodování a podnikání velmi složité, pak ve Vietnamu to platí dvojnásobně. Těžko říct, jestli je to vrozenou chytrostí až vychytralostí vietnamských obchodníků, obrovskou konkurencí na místním devadesátimilionovém, strategicky položeném trhu, rozdílnými politickými systémy, administrativními bariérami, naší nedostatečnou státní podporou exportu do obtížných teritorií nebo malou přizpůsobivostí českých firem vůči neznámému prostředí a nezvyklým metodám komunikace a obchodování. Nejspíš půjde o kombinaci všech uvedených prvků a zřejmě ještě řady dalších.
Štítky
Vietnam
číst celý článek
Českým exportérům se otevírají nové možnosti na téměř osmdesátimilionovém íránském trhu. EGAP už zahájil projednávání nových obchodních případů do Íránu, nyní jsou ve fázi poradenství a předběžného posouzení. Podmínkou pro jejich konečné schválení je odvolání sankcí znemožňujících vývoz do této zajímavé destinace.
Štítky
Írán,
EGAP
číst celý článek
Japonsko
Země patří mezi nejrozvinutější, technologicky nejvyspělejší a nejmodernější regiony, v současnosti je 4. největší světovou ekonomikou (pokud bereme EU jako celek). Nedisponuje však mnoha přírodními zdroji, a tak je v této oblasti silně závislá na dovozu.
Dalším charakteristickým znakem…
Štítky
Japonsko,
Jižní Korea
číst celý článek
Možná si vzpomeneme na 90. léta, kdy jsme s posměchem porovnávali korejská auta s japonskými nebo evropskými vozy. Dnes je Jižní Korea pátým největším producentem aut na světě a její vlajková loď Hyundai drží s přehledem čtvrtou pozici mezi všemi výrobci na planetě. Ve stejném období jsme s nedůvěrou sledovali snažení korejských výrobců elektroniky, oprávněně jsme pochybovali nad kvalitou a světová jednička Sony předhazovala svůj inovační potenciál. V současnosti je Samsung Electronics z pohledu tržní hodnoty na 18. místě napříč všemi světovými korporacemi a odvětvími, zatímco Sony Corporation chybí dokonce i v první pětistovce.
Štítky
Jižní Korea
číst celý článek