Exportní šance

Číňané o Česko stojí

Zapamatujme si dobře srpen 2015. Česká ekonomika se stala z pohledu růstu evropským šampionem. Spotřeba domácností, výsledky exportérů a investiční chuť nás posílají do první ligy. V letní euforii by ale neměly zapadnout varovné zprávy o vývoji hospodářství Číny.

Štítky Čína

číst celý článek

Vietnam nechce hrát druhé housle

thumbnail

Platí-li obecně v Asii, že pro Evropana (a ještě víc Středoevropana) je zde obchodování a podnikání velmi složité, pak ve Vietnamu to platí dvojnásobně. Těžko říct, jestli je to vrozenou chytrostí až vychytralostí vietnamských obchodníků, obrovskou konkurencí na místním devadesátimilionovém, strategicky položeném trhu, rozdílnými politickými systémy, administrativními bariérami, naší nedostatečnou státní podporou exportu do obtížných teritorií nebo malou přizpůsobivostí českých firem vůči neznámému prostředí a nezvyklým metodám komunikace a obchodování. Nejspíš půjde o kombinaci všech uvedených prvků a zřejmě ještě řady dalších.

Štítky Vietnam

číst celý článek

V Íránu můžeme navázat na dobré zkušenosti

thumbnail

Českým exportérům se otevírají nové možnosti na téměř osmdesátimilionovém íránském trhu. EGAP už zahájil projednávání nových obchodních případů do Íránu, nyní jsou ve fázi poradenství a předběžného posouzení. Podmínkou pro jejich konečné schválení je odvolání sankcí znemožňujících vývoz do této zajímavé destinace.

Štítky Írán, EGAP

číst celý článek

Jižní Koreji narostl hřebínek

thumbnail

Možná si vzpomeneme na 90. léta, kdy jsme s posměchem porovnávali korejská auta s japonskými nebo evropskými vozy. Dnes je Jižní Korea pátým největším producentem aut na světě a její vlajková loď Hyundai drží s přehledem čtvrtou pozici mezi všemi výrobci na planetě. Ve stejném období jsme s nedůvěrou sledovali snažení korejských výrobců elektroniky, oprávněně jsme pochybovali nad kvalitou a světová jednička Sony předhazovala svůj inovační potenciál. V současnosti je Samsung Electronics z pohledu tržní hodnoty na 18. místě napříč všemi světovými korporacemi a odvětvími, zatímco Sony Corporation chybí dokonce i v první pětistovce.

Štítky Jižní Korea

číst celý článek

Japonsko se otevírá jako nikdy předtím

thumbnail

Stále přežívá mýtus o nepřístupnosti japonského trhu. Japonsko se však v posledních letech i v tomto ohledu dynamicky mění, jeho trh se otevírá, obchodní bariéry padají a podnikatelské příležitosti jsou dostupnější. Importní potenciál největší stabilní asijské ekonomiky, která je naším druhým nejvýznamnějším obchodním partnerem v teritoriu, je výzvou. Tamější bohatý trh je otevřen tradičnímu i novému zboží, vyspělým technologiím i potravinám.

Štítky Japonsko

číst celý článek
1 22 43 63 71 72 73 74 75 76 77 84

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.