Výsledky vyhledávání
„Změna plodí vždy další změnu,“ pronesl italský renesanční politik a spisovatel Niccolo Machiavelli. Tato slova se dají jednoznačně vztáhnout na dramatický vývoj v automobilovém průmyslu. Ten se zejména s výrazným nástupem elektromobility proměnil za poslední tři roky více než za tři uplynulé dekády. Nástup inovací a změny v oboru demonstruje mimo jiné zdánlivě „kosmetická změna“ v názvu jihokorejské automobilky Kia. „Slovo motory v původním názvu Kia Motors už zkrátka plně nevystihuje celý náš záběr. Jako nový slogan jsme proto zvolili ,Movement That Inspires‘, tedy ,Pohyb, který inspiruje‘, čímž chceme obsáhnout mobilitu z širšího úhlu pohledu,“ okomentoval tehdy změnu generální ředitel Kia Czech Arnošt Barna, čímž v podstatě definoval směřování celého oboru na další desetiletí.
Štítky
Jižní Korea,
Automotive
číst celý článek
V rozhovoru pro TRADE NEWS mluví nejen o osobním vztahu k naší zemi, ale také o perspektivách spolupráce a příležitostech, které Bulharsko nabízí českým firmám.
Štítky
Bulharsko
číst celý článek
Český velvyslanec v Turecku Petr Štěpánek hodnotí první rok své mise v Ankaře. Mluví o rostoucím obchodu, perspektivních sektorech pro český export i o klíčové roli Turecka v rámci NATO. Zdůrazňuje, že pragmatická spolupráce bez předsudků je základem pro dlouhodobě úspěšné česko-turecké vztahy.
Štítky
Turecko,
Ekonomická diplomacie
číst celý článek
Virtuální realita jako nový tréninkový standard nejen v ledním hokeji? Český start-up Sense Arena pod vedením Boba Tetivy mění způsob, jakým sportovci – od dětí až po brankáře v NHL – trénují. V rozhovoru pro TRADE NEWS mluví o cestě od prvotní myšlenky až k oficiálnímu partnerství s NHL, o tom, jak se jeho firmě podařilo uspět na severoamerických trzích i proč budoucnost sportovního výkonu leží nejen na ledě, ale i v datech a smíšené realitě.
Štítky
Kanada,
Startupy
číst celý článek
Veřejné zakázky představují obrovské obchodní příležitosti. Jak se k nim ale dostat? Cesta nebývá snadná a firmy na ní určitě ocení spolehlivého průvodce.
číst celý článek
Jeden v tom vidí neřešitelný problém, druhý obrovskou příležitost. Příběh, který se stal součástí baťovského folkloru, dnes přesně vystihuje postavení virtuální reality jako vzdělávacího nástroje ve střední Evropě.
Štítky
ICT
číst celý článek
Jan Bondy je zkušeným diplomatem, byl velvyslancem České republiky už v několika zemích. S jakými pocity přijal před pár měsíci svou diplomatickou misi v Srbské republice? Nejen o tom jsme s ním hovořili v době, kdy do Srbska mířila jedna česká vládní i obchodní delegace za druhou.
Štítky
Srbsko,
MZV
číst celý článek
Tomuto rozvoji jdou naproti i nové typy provozního či investičního financování.
Štítky
Zelené dluhopisy,
KB
číst celý článek
Status Srbska jako kandidátské země na členství v EU s sebou nese závazek země přibližovat se unijním partnerům nejen v oblasti práva, ale také ekonomicky včetně posílení konkurenceschopnosti. Neméně důležitými předpoklady pro členství v EU jsou energetická transformace, digitalizace, posílení ochrany životního prostředí a zlepšení konektivity uvnitř země, ale i navenek směrem k sousedním státům a napojením na panevropské dálniční nebo železniční koridory. Je jasné, že tyto kroky by Srbsko, stejně jako ostatní západobalkánské kandidátské země, samo finančně nezvládlo. Proto je mu k dispozici unijní finanční podpora, kterou také využívá.
Štítky
Srbsko,
EU
číst celý článek
I přes vzdálenost osmi tisíc kilometrů se v posledních letech Korejská republika stala jedním z našich nejvýznamnějších obchodních partnerů a investorů. Korejská populární kultura, jídlo a průmyslový um se již silně zaryly i do našeho povědomí. Dnes těžko najdete českou domácnost, která by nevlastnila alespoň jeden produkt od korejských gigantů, jako je Samsung, LG anebo Hyundai. Objem vzájemného obchodu dosahující přes 120 miliard korun není ovšem to jediné, co nás sbližuje. Korea také patří mezi čtyři největší investory v České republice – a tento trend nadále jenom poroste.
Štítky
Jižní Korea,
CzechInvest,
CzechTrade
číst celý článek