Zdeňka Skorunková, ředitelka České školy ve Florencii
Ve Florencii žiji již třicet let. Přijela jsem v roce 1991 navštívit známé, poznala jsem zde svého budoucího manžela a zůstala tady. V roce 2003 jsme s dalšími krajankami založily česko-italské kulturní sdružení ARCA a v roce 2012 jsme otevřely…
Štítky
Itálie,
Krajané
číst celý článek
Italové velmi dají na první dojem. U obchodního partnera oceňují lehkost a eleganci jak v jednání, tak v celkové image. A zahrnou vás dobrou náladou a pohostinností.
Štítky
Itálie,
Obchodní etiketa
číst celý článek
Navzdory tomu, že v posledních letech Itálie nevykazuje velký ekonomický růst, je stále třetí největší ekonomikou eurozóny, osmou největší ekonomikou na světě a trhem se 62 miliony potenciálních klientů s velkou kupní silou, kteří jsou pro české firmy z geografického hlediska „na dosah ruky“. Vždyť do České republiky je to pro obyvatele města Udine na severu Itálie stejně daleko jako do hlavního města Říma!
Štítky
Itálie
číst celý článek
Průmysl 4.0
Před dvěma lety vláda spustila Národní podnikatelský plán 4.0. Státní finanční podpory v tomto směru využívají především výrobní podniky ze severu země (86 %) z kovozpracujícího, strojírenského a chemického průmyslu. Nová vláda premiéra Conteho chce klást silný důraz na podporu podniků…
Štítky
Itálie
číst celý článek
„Když jsme se rozhodovali, zda ZPS koupíme, měli jsme za sebou už deset let poměrně úzké spolupráce, znali jsme jeho prostředí i potenciál,“ konstatuje generální ředitel firmy TAJMAC-ZPS Michele Tajariol. „Šlo o rodinné rozhodnutí a my jsme věděli, že buďto uspějeme, nebo přijdeme o klíčového dodavatele.“ Milánský TAJMAC-MTM měl s tehdejším ZPS dlouholeté aktivní obchodní vztahy, nakupoval od zlínského výrobce obráběcí stroje a podílel se na jejich vývoji.
Štítky
Strojírenství,
Inovace,
Itálie,
KB
číst celý článek
Společnost ABBAS vstoupila na italský trh v roce 2013 a od roku 2016 na něm začala využívat asistence agentury CzechTrade. Od té doby si tam vybudovala poměrně hustou síť kontaktů a přátelských osobních vazeb. „Její obchodní manažer pro region EMEA a Latinská Amerika Michal Vyplašil je velmi aktivní a daří se mu zúročit obecně vstřícný vztah Italů k českým výrobkům,“ chválí Michala Vyplašila z brněnského ABBASU vedoucí zahraniční kanceláře CzechTrade v Miláně Marek Atanasčev.
Štítky
Nové technologie,
Inovace,
Itálie
číst celý článek