Články se štítkem: MZV

Bosna a Hercegovina: Nepropásněte šance spojené s novým plánem na rozvoj venkova

thumbnail

Země bohatá na přírodní krásy a kulturní dědictví není jen lahůdkou pro turisty. Meziroční dvouciferný růst hodnoty vývozu České republiky, která vloni činila téměř 145 milionů eur, svědčí nejen o obchodních příležitostech, ale i o platících odběratelích. Prostor pro investice je vzhledem k riziku podle údajů OECD silně limitován. Značné potřeby se tedy země snaží řešit převážně ze zdrojů dárcovských zemí a mezinárodních finančních institucí a organizací. V této oblasti se dlouhodobě angažuje také Česká republika. Zejména Program rozvojového partnerství pro soukromý sektor v gesci České rozvojové agentury je velmi dobrým instrumentem, jak podpořit úsilí českých firem o místní trh. Obchodní příležitosti, které stojí za větší pozornost privátního sektoru, se nalézají hlavně v zemědělství, potravinářství a obnovitelných zdrojích energií.

Štítky Bosna a Hercegovina, Ekonomická diplomacie, MZV

číst celý článek

Makedonie: Zahraniční investoři se tu hýčkají

thumbnail

Vnitrozemský stát o rozloze dvojnásobku Středočeského kraje je u nás většinou známý jen jako malebná tranzitní země na cestě do Řecka. České podnikatele však může příjemně překvapit. I když se jejich zájem zatím soustředí víc na „známější“ balkánské země, jako je Chorvatsko, Rumunsko nebo Bulharsko, neměli by jednu z deseti nejslabších evropských ekonomik minout. I tam lze podobně jako jinde na Balkáně v příštích letech očekávat výrazný rozvoj infrastruktury a růst kupní síly.

Štítky Makedonie, Ekonomická diplomacie, MZV

číst celý článek

ASEAN není monolitKdo bude jeho lídrem?

thumbnail

Není žádnou novinkou, že se těžiště ekonomického dění posouvá do Asie a že jedním z center je jihovýchodní Asie a sdružení ASEAN. To samo o sobě není zrovna sourodým celkem, natož monolitem. A je jedno, zda se na to díváme pohledem ekonomických charakteristik nebo třeba politicky. Ambici být lídrem – nebo za něj být alespoň považován – má oprávněně řada zemí, ale v pevninské části ASEAN je jím určitě Thajsko patřící k nejsilnějším hráčům i obecně. Naopak Kambodža a Laos leží na opačném konci pomyslného žebříčku.

Štítky ASEAN, Ekonomická diplomacie, MZV, Thajsko, Laos, Kambodža

číst celý článek

Thajsko: Brána do jihovýchodní AsieZkuste být součástí thajského zázraku

thumbnail

Když se řekne Thajsko, většině se vybaví především skvělá dovolená. Zatím ve stínu nádherných pláží, divoké džungle, historických památek a oblíbené kuchyně totiž zůstává jeho nesmírný ekonomický potenciál pro české exportéry a podnikatele. Země patří mezi nově se rozvíjející ekonomiky se stabilním makroekonomickým prostředím, atraktivními podmínkami pro zahraniční investory a s 36% podílem výrobního sektoru na HDP i mezi nejprůmyslovější ekonomiky na světě. Budete-li se rozmýšlet, zda v ní investovat čas a peníze do rozvoje podnikání, navštivte jedno z bangkokských luxusních obchodních center a následně vyjeďte do některého z vyhlášených střešních barů, odkud můžete pozorovat panoráma metropole s nesčetnými mrakodrapy a jeřáby při západu slunce. Dýchne na vás opravdové bohatství a řeknete si: „Tady musím obchodovat.“ V Thajsku je hodně peněz a obchodních příležitostí, záleží především na vás a vašem úsilí, zda se vám podaří je proměnit v prosperující byznys.

Štítky Thajsko, Ekonomická diplomacie, MZV, CzechTrade

číst celý článek

Laos: Pozapomenutý partner, který na nás nezapomněl

thumbnail

Co nás napadne, když se řekne Laos? Možná není troufalé si myslet, že některé možná Luang Prabang nebo válka v Indočíně, ale naprostou většinu asi nic. Určitě nic, co by mělo spojitost s podnikáním nebo byznysem. Ostatně, proč také? O Laosu se dlouhá léta příliš nemluví. Leží většinou ve stínu větších, silnějších nebo z různých důvodů atraktivnějších sousedů a působí dojmem malé, ospalé země žijící si svým pravidelným a nepříliš rychlým „lidově demokratickým“ tempem. Je tedy nějaký důvod se o Laos zajímat? Určitě ano.

Štítky Laos, Ekonomická diplomacie, MZV

číst celý článek

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.