Když se řekne Thajsko, většině se vybaví především skvělá dovolená. Zatím ve stínu nádherných pláží, divoké džungle, historických památek a oblíbené kuchyně totiž zůstává jeho nesmírný ekonomický potenciál pro české exportéry a podnikatele. Země patří mezi nově se rozvíjející ekonomiky se stabilním makroekonomickým prostředím, atraktivními podmínkami pro zahraniční investory a s 36% podílem výrobního sektoru na HDP i mezi nejprůmyslovější ekonomiky na světě. Budete-li se rozmýšlet, zda v ní investovat čas a peníze do rozvoje podnikání, navštivte jedno z bangkokských luxusních obchodních center a následně vyjeďte do některého z vyhlášených střešních barů, odkud můžete pozorovat panoráma metropole s nesčetnými mrakodrapy a jeřáby při západu slunce. Dýchne na vás opravdové bohatství a řeknete si: „Tady musím obchodovat.“ V Thajsku je hodně peněz a obchodních příležitostí, záleží především na vás a vašem úsilí, zda se vám podaří je proměnit v prosperující byznys.
Štítky
Thajsko,
Ekonomická diplomacie,
MZV,
CzechTrade
číst celý článek
Co nás napadne, když se řekne Laos? Možná není troufalé si myslet, že některé možná Luang Prabang nebo válka v Indočíně, ale naprostou většinu asi nic. Určitě nic, co by mělo spojitost s podnikáním nebo byznysem. Ostatně, proč také? O Laosu se dlouhá léta příliš nemluví. Leží většinou ve stínu větších, silnějších nebo z různých důvodů atraktivnějších sousedů a působí dojmem malé, ospalé země žijící si svým pravidelným a nepříliš rychlým „lidově demokratickým“ tempem. Je tedy nějaký důvod se o Laos zajímat? Určitě ano.
Štítky
Laos,
Ekonomická diplomacie,
MZV
číst celý článek
V posledních letech se Kambodža otevírá turistům i byznysu. Rychlý rozvoj nových odvětví ale většinu zdejších měst zaskočil, mají nevyhovující infrastrukturu, která odrazuje další návštěvníky i investory. Mnoho obcí například vypouští své odpadní vody buď do nejbližšího vodního toku, nebo rovnou do moře. S podporou České rozvojové agentury (ČRA) a jejího dotačního Programu B2B se české firmy pustily do projektů, které ve vytipovaných kambodžských lokalitách nabízejí řešení pro čištění místních odpadních vod. Sektorů, kde mohou české firmy pomoci se svým know-how a zároveň se prosadit na místním trhu, je však mnohem víc.
Štítky
Kambodža,
ČRA,
MZV,
ČMZRB,
ČEB,
EGAP
číst celý článek
Kvalitní pracovní síla stejně jako spolehlivý zahraniční partner má v dnešní době pro české firmy téměř cenu zlata. Poptávka po mladých a vzdělaných pracovnících roste vzrůstajícím tempem společně s frustrací firem nad složitou byrokracií, které čelí v rámci náboru zahraničních pracovníků. Evropský trh je nasycený a firmy hledají nová neprobádaná odbytiště pro své služby a produkty daleko za hranicemi Evropy, kde naráží na často nepřekonatelné jazykové a kulturní rozdíly. Odpovědí na tyto frustrace může být přes sedm tisíc ostrovů v pacifickém oceánu – Filipíny. Tamní pracovní trh disponuje vzdělanou anglicky mluvící populací o průměru 23 let, jež z valné většiny vyznává křesťanskou víru. Už dobrá dvě desetiletí je nelze považovat za nemocného muže Asie, což bývala nevábná přezdívka ostrovního státu. Dnes je lze naopak klidně označit za vycházející hvězdu díky jejich robustnímu makroekonomickému růstu.
Štítky
Filipíny,
Ekonomická diplomacie,
MZV
číst celý článek
Česká republika vyvezla v roce 2015 zboží za 3,9 bilionu korun, tedy o 7,2 % více než rok předtím. To jasně potvrzuje, jak mimořádně se naší zemi dařilo. Jen pro představu: denní vývoz včetně svátků, nedělí a dnů volna dosahoval v průměru 10,6 miliardy korun (9,9 mld. v roce 2014).
Štítky
Podpora exportu,
MZV
číst celý článek
Rok 2015 byl z hlediska české ekonomické diplomacie přelomový. Ve spolupráci s partnery se Ministerstvu zahraničních věcí podařilo prosadit několik zásadních změn, které se záhy projevily v podobě nových aktivit a služeb zaměřených na podporu exportu.
Štítky
Ekonomická diplomacie,
Podpora exportu,
MZV
číst celý článek