Články autora: Barbora Hartmannová

Jak najít toho pravého „markeťáka“

thumbnail

„Za co vás v předchozím zaměstnání platili?“ Ptá se kolegyně personalistka uchazeče o pozici manažer marketingu. „Za to, abych utratil marketingový budget, a to se mi vždycky povedlo,“ odpovídá s jistotou. „Opravdu? A čeho jste tím dosáhl?“ Doptává se kolegyně trochu překvapeně. „No, tak šéf byl spokojenej, že nic nezbylo do příštího roku, a určitě jsem podpořil dobré jméno firmy,“ doplňuje uchazeč suverénně. „A jak to víte? Měřili jste to nějak?“ Pokračuje neoblomně kolegyně. „To ne, ale to by bylo divný, kdyby se za takové peníze nic nestalo, ne?“

Štítky Personalistika, Marketing

číst celý článek

Maggie Chou: Tchajwanci jsou velmi produktivní, nebojte se tu podnikat

thumbnail

Maggie Chou je jedna z těch žen, které se nebojí jít „po hlavě“ do něčeho, čemu věří, a navíc dokážou skloubit rodinu s malými dětmi s vedením firmy. Když v roce 2005 potkala na konferenci švédského experta na budování týmů a personalistiku Mårtena Runowa, zakladatele a majitele mezinárodní společnosti Performia, uvědomila si, že právě tohle je její šálek čaje, a založila pobočku Performie na Tchaj-wanu. V rozhovoru nám prozradila, jací vlastně Tchajwanci jsou, v čem se liší od Evropanů nebo čeho se dá při podnikání s nimi využít.

Štítky Tchajwan, Personalistika

číst celý článek

Síla Čechů i Slováků je ve schopnosti nevzdat se před cílem, shodují se dvě odbornice na HR

Obě jsou úspěšné, krásné a cílevědomé. Obě stojí v čele jedné z nejvýkonnějších poboček mezinárodní společnosti, která vzdělává šéfy, manažery a personalisty malých a středních firem v oblasti lidských zdrojů. Obě už na svých seminářích přednášely pro tisíce lidí. Jedna je Češka, druhá Slovenka. Lucie Spáčilová a Anna Matúsová. Jak se dívají na současná témata byznys světa, ale i na Čechy a Slováky samotné ze svých úhlů pohledu?

Štítky Slovensko, Personalistika

číst celý článek

Kolumbijci přijímají Evropany s otevřenou náručí

thumbnail

Jairo Pinilla Gutiérrez se před lety shodou náhod dostal z rodné Bucaramangy v Kolumbii na studia do Bratislavy. Na Slovensku založil rodinu a žil tam dvacet let, díky čemuž zná nejen slovenštinu, ale také naši mentalitu a zvyky. Když se v roce 2006 rozhodl vrátit do Kolumbie a v Bogotě založit pobočku mezinárodní společnosti Performia, která se věnuje u nás i ve světě výběru a hodnocení zaměstnanců s důrazem na produktivitu, potřeboval k tomu velkou dávku odvahy. Dnes je jeho pobočka jednou z nejlepších. Povídali jsme si s ním mimo jiné o kolumbijském pracovním trhu, ale i o tom, čím se liší Kolumbijci a Slováci.

Štítky Personalistika, Kolumbie

číst celý článek

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.