„My ještě byli zvyklí makat, to už dnešní mladí mají jinak,“ konstatuje majitel výrobní firmy z Plzeňska. Má pravdu? Proč se říká, že jsou dnešní mladí málo psychicky odolní a jak to souvisí s výchovou? A existuje něco, co by se od nich starší ročníky naopak mohly naučit?
Štítky
Personalistika
číst celý článek
Environment
Země se potýká se špatnou kvalitou pitné i užitkové vody a nedostatečnou sítí moderních spaloven. Kvůli silné kontaminaci ovzduší ve velkých městech a náhlým klimatickým změnám se otevírá prostor pro inteligentní systém varování před živelními katastrofami.
Zdravotnictví
Kolumbijské…
Štítky
Kolumbie
číst celý článek
Když jsem poprvé navštívila Kolumbii pracovně, něčím mě uchvátila, a i když jsem přesně nevěděla čím, byla jsem si jistá, že se tam musím vrátit. Dva roky nato jsem se širokým úsměvem na tváři každému říkala: „Pojedu na šest týdnů do Kolumbie.“ Moje nadšení však vůbec nikdo nesdílel. „Sama do…
Štítky
Kolumbie
číst celý článek
Jak zahýbal rok 2020 se slovenskými firmami? V čem se liší Slováci od zbytku světa a v čem jsme si s nimi pořád tak podobní? A na co si dát pozor, když se chystáte vstoupit na slovenský trh? O tom jsme si povídali s Annou Matúsovou, ředitelkou společnosti Performia Slovensko, která se již bezmála čtvrtstoletí pohybuje na poli výběru a hodnocení zaměstnanců.
Štítky
Slovensko,
Personalistika
číst celý článek
V čem se liší severské státy od zbytku Evropy? A proč podle průzkumů jsou právě zaměstnanci severských firem jedni z nejšťastnějších na světě? Nejen o tom jsme si povídali s Mårtenem Runowem ze Švédska, Eva-Maijou Ahokas z Finska a Ivarem Bruvollem z Norska. Co je spojuje? Všichni tři jsou zakladateli a řediteli poboček společnosti Performia International, která již tisícovky šéfů firem po celém světě naučila, jak si vybudovat produktivní a úspěšný tým.
Štítky
Skandinávie,
Personalistika
číst celý článek
„Za co vás v předchozím zaměstnání platili?“ Ptá se kolegyně personalistka uchazeče o pozici manažer marketingu. „Za to, abych utratil marketingový budget, a to se mi vždycky povedlo,“ odpovídá s jistotou. „Opravdu? A čeho jste tím dosáhl?“ Doptává se kolegyně trochu překvapeně. „No, tak šéf byl spokojenej, že nic nezbylo do příštího roku, a určitě jsem podpořil dobré jméno firmy,“ doplňuje uchazeč suverénně. „A jak to víte? Měřili jste to nějak?“ Pokračuje neoblomně kolegyně. „To ne, ale to by bylo divný, kdyby se za takové peníze nic nestalo, ne?“
Štítky
Personalistika,
Marketing
číst celý článek