Mexiko a Česko letos slaví stoleté výročí diplomatických vztahů. Navzdory geografické vzdálenosti nás spojuje řada věcí, od společných historických zkušeností přes skutečnost, že obě země mají velkého a významného souseda, tedy USA, respektive Německo, až po zaměření našich ekonomik na strojírenství a automotive. O tom všem jsme hovořili s velvyslankyní Mexika Leonorou Rueda na půdě mexické ambasády v Praze.
Štítky
Mexiko
číst celý článek
1 Můžete krátce představit, na co se moldavská ekonomika nejvíc orientuje a v čem ji může navázání na ekonomiku EU pomoci?
Moldavsko má výhodnou geografickou polohu na křižovatce obchodních cest, ale také přístup k námořní dopravě, kterou představuje mezinárodní bezcelní přístav Giurgiulesti…
číst celý článek
1 Díky řadě úspěšných ekonomických reforem je Gruzie relativně fungující tržní ekonomikou s velmi příznivými podnikatelskými podmínkami, včetně nízkého zdanění. V čem může kandidátský status EU podnikatelské prostředí v zemi dále vylepšit?
Evropská integrace je hlavním cílem gruzínské zahraniční…
číst celý článek
Rok 2022 je pro francouzsko-české vztahy výjimečný v tom, že po sobě následují francouzské a české předsednictví Rady Evropské unie. „Od posledních předsednictví našich dvou zemí v roce 2009 se toho hodně změnilo, zejména v tom, že nyní je náš přístup k evropským otázkám méně ideologický a mnohem pragmatičtější, a to na obou stranách,“ říká Alexis Dutertre, velvyslanec Francie v České republice. Povídáme si v budově ambasády v pražském Buquoyském paláci.
Štítky
Francie,
EU
číst celý článek
2022 is a special year for French-Czech relations in that both countries have scheduled Presidencies of the Council of the European Union. “A lot has changed since our two countries’ last presidencies in 2009, particularly in that now the approach to EU affairs is perhaps less ideological and much more pragmatic on both sides,” says Alexis Dutertre, Ambassador of France to the Czech Republic. We have talked to Mr. Dutertre in Buquoy Palace, the seat of the Embassy in Prague.
číst celý článek
Tanger Med, obří přístav s bezcelní a logistickou zónou na severu Maroka, by mohl být symbolem vzestupu země v posledních letech. Tento největší přístav v Africe a zároveň v celém Středozemním moři ročně odbaví na 6 milionů přepravních kontejnerů a slouží jako přestupní stanice pro zboží z Ameriky, Afriky a Evropy. Maroko se tak z ekonomiky, jejímž hlavním vývozním artiklem byla hnojiva, postupně stalo centrálou automobilového či leteckého průmyslu. „Dokonce se říká, že na každém vyrobeném boeingu či airbusu najdete alespoň tři součástky, které byly vyrobeny v Maroku,“ směje se Hanane Saadi, marocká velvyslankyně v České republice, s kterou jsme hovořili v její pražské rezidenci.
Štítky
Maroko
číst celý článek