Čiší z ní tvořivost, dynamika, zarputilost a adaptabilita. Nezbytné předpoklady k tomu, aby podnikatel uspěl na zahraničních trzích. Povídáme si s českou majitelkou a jednatelkou italské společnosti Květná 1794 Lenkou Košíkovou.
Štítky
Itálie,
Sklářský průmysl
číst celý článek
V ČR se zatím biopaliva tzv. druhé generace (FAME) nevyužívají, i když jeden ze tří jejich největších evropských výrobců sídlí v Liberci. „Veškerou roční produkci v objemu kolem 55 tisíc tun exportujeme do zemí Evropské unie. K našim zákazníkům patří nejsilnější globální hráči a petrochemické společnosti, jako je Vitol/VARO, Alpha Trading, Petroineos, Eni, Shell a další. Jsme držiteli všech požadovaných certifikátů v souladu s příslušnými směrnicemi EU. Teritoriálně mezi naše největší odběratele patří Itálie, Nizozemsko a Německo,“ říká jednatel a generální ředitel společnosti Temperatior Michal Fišer.
Štítky
Energetika,
Environment,
KB
číst celý článek
Žáci základních škol. To je ještě zájmově nevyhraněná věková skupina, v níž je možné vzbudit zájem o technické obory. Myšlenka, jak nadání a tvořivost dětí podpořit a rozvinout a v budoucnu v nich získat kvalitní pracovníky, vrtala léta nezávisle na sobě hlavou manažerům některých místních firem a projevovala se nekoordinovaným sponzoringem. A tak slovo dalo slovo a v roce 2017 získala idea konkrétní podobu v mediálně známé soutěži Microtela organizované Společenstvím firem Lanškrounska.
Štítky
Firmy a školy,
Nové technologie,
Vzdělávání
číst celý článek
Aktuální data napovídají, že americká ekonomika má víc důvodů k optimismu než ekonomiky členů EU. Znamená to i víc příležitostí pro české exportéry. Jaké podmínky je na americkém trhu čekají a čím jim může být nápomocen český stát, jsme se zeptali ředitele zahraniční kanceláře CzechTrade v USA Luboše Matějky.
Štítky
USA,
CzechTrade
číst celý článek
S nástupem tržní ekonomiky na začátku devadesátých let se dokořán otevřel prostor pro podnikavost a technický um českých inženýrů. Současně docházelo k zásadní proměně ekonomického myšlení. O produktové struktuře výrobce začal rozhodovat zákazník. Rodinné firmy rostly jako houby po dešti, ale v těžké zahraniční konkurenci nejlépe obstály ty s jasnou vizí, vlastními finálními produkty a vývojovým zázemím.
Štítky
Strojírenství,
USA,
digitalizace
číst celý článek
With the return of market economy after 1989, there was suddenly a lot of room for the entrepreneurial spirit and technical skill of Czech engineers. Along with that, a fundamental transformation of economic thinking was taking place, with customers now being an important factor in companies’ decisions on their product range. Family businesses were mushrooming, but only those with a clear vision and their own final products and development base were competing successfully with foreign companies newly entering the Czech market.
číst celý článek