Neznámí známí Vietnamci
Relativně dlouhý kontakt s vietnamskou komunitou Čechy někdy vede k mylnému přesvědčení, že o Vietnamcích víme víc než občané jiných evropských zemí. Realita nás může snadno vyvést z omylu.
číst celý článekRelativně dlouhý kontakt s vietnamskou komunitou Čechy někdy vede k mylnému přesvědčení, že o Vietnamcích víme víc než občané jiných evropských zemí. Realita nás může snadno vyvést z omylu.
číst celý článekMalajsie byla po mnoho let nejvýznamnějším obchodním partnerem České republiky z desetičlenného sdružení zemí ASEAN. Ačkoli je toto uskupení podstatně volnější než například Evropská unie a jednotliví členové jsou politickým zřízením i kulturou velmi rozdílní, platí, že úspěch na trhu v jedné zemi otevírá dveře v ostatních. Kuala Lumpur tak pomyslně soupeří se Singapurem, Bangkokem a dalšími metropolemi regionu o pozici brány pro zahraniční firmy, zboží a investice. A rozhodně má našim podnikatelům co nabídnout. I proto sem nedávno zavítala obchodní mise vedená ministrem průmyslu a obchodu Jozefem Síkelou.
číst celý článek„Mám velkou radost, že obchodní vztahy mezi Malajsií a Českem za poslední dekádu stabilně rostly,“ říká Farashima Aini Mohd Ali, chargé d’affaires Malajsie v ČR. V rozhovoru pro TRADE NEWS popisuje konkrétní příklady spolupráce mezi našimi zeměmi, ať jde o letecký průmysl, cestovní ruch či vzdělávání, a kvituje, že po dvou letech v Česku navázala mnohá přátelství.
číst celý článekMalajsijská populace představuje jedinečný mix především čínské, indické a malajské civilizace. Malajci, tvořící nadpoloviční většinu populace a považovaní za původní obyvatelstvo, si uchovali svůj systém hodnot, mezi něž patří harmonie ve společnosti, zdvořilost a úcta k autoritám. Většina vyznává islám, který je také státním náboženstvím. Malajci však postupně přebírají západní zvyky a styl života.
číst celý článekČeské firmy jsou již tradičně zahleděné do západní Evropy a Ameriky. Přitom jim utíkají příležitosti na dynamickém trhu jihovýchodní Asie. Proč na něj nezamířit přímo, které obory na něm mají větší šanci a co je třeba udělat pro úspěch, o tom jsme hovořili s ředitelem regionálního centra CzechTrade Singapur Ladislavem Granerem.
číst celý článekDlouholetá tradice, výborná pověst, obrovský potenciál. I tak bychom mohli popsat současný český obranný a bezpečnostní průmysl. Ve světě si jeho kvality uvědomují možná stále lépe než my doma: naprostá většina takto zaměřené české produkce, více než 90 procent, jde totiž na export. Trend vzrůstajícího vývozu se projevil už v roce 2013 a dá se očekávat, že v souvislosti s válkou na Ukrajině a plány států NATO včetně České republiky na navyšování výdajů na obranu a armádu bude ještě markantnější. (Řada států NATO včetně našeho se chystá plnit svůj závazek odvádět na obranu země alespoň 2 % HDP). O tom, jak náš stát podporuje domácí obranný průmysl, jsme si povídali na půdě Ministerstva obrany s Radkou Konderlovou, vrchní ředitelkou Sekce průmyslové spolupráce.
číst celý článekPraha, 13. listopadu 2025 – Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) vyhlásila vítěze již 14. ročníku soutěže Rodinná firma roku AMSP ČR. Vyhlášení vítězů proběhlo na galavečeru Dne podnikatelů České republiky 13. listopadu 2025 v Praze v hotelu Ambassador Zlatá Husa.
Praha, 13. listopadu 2025 - Vítěze Ceny hlavního ročního projektu pod názvem Rok transformace podnikání 2025 vyhlásila Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) na galavečeru Dne podnikatelů ČR dne 13. listopadu 2025 v pražském hotelu Ambassador. Soutěž vyzdvihuje firmy a podnikatele, kteří v roce 2025 zahájili, realizovali nebo úspěšně dokončili zásadní transformaci svého podnikání v reakci na nové výzvy – technologické, digitální, ekologické, společenské či ekonomické. Cílem bylo ocenit jejich inovativní přístup, odvahu ke změně a schopnost adaptace v rychle se měnícím prostředí.
Praha, 13. listopadu 2025 – Již pošesté představuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) ve spolupráci s nadnárodním balíkovým přepravcem a generálním partnerem soutěže, společností General Logistics Systems Czech Republic s.r.o. (GLS), vítězky soutěže podporující e-commerce v drobném podnikání. Jde o soutěž eŽena pro drobné podnikatelky.
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.