Itálie se po druhé světové válce stala synonymem pro náročné turisty. Kromě prestižních značek automobilů, vyhlášeného kulinářství a vinařství však posílila i řada průmyslových oborů. Díky tomu se země se svým HDP řadí v rámci EU na třetí pozici za Německo a Francii.
Štítky
Itálie,
MPO
číst celý článek
Do Itálie jsem začala pravidelně jezdit v roce 1992, ve svých šestnácti. V roce 1995 jsem odešla studovat politologii na Univerzitu v Padově. Do dnešního dne děkuji svým rodičům, že mě tehdy nechali odjet. Muselo to být pro ně těžké, ale já si trvala na svém. Uzavřeli jsme proto dohodu. Pokud se nedokážu do dvanácti měsíců postavit na vlastní nohy a postarat se sama o sebe, svého snu se vzdám. Nevzdala jsem se. Domů do Česka jsem se vrátila až za dvacet let a mohla jsem díky tomu být u toho, když se trhy střední a východní Evropy po rozšíření EU otevřely Západu a také Itálii – třetí největší ekonomice v Evropě.
Štítky
Itálie,
EU
číst celý článek
Italové velmi dají na první dojem. U obchodního partnera oceňují lehkost a eleganci jak v jednání, tak v celkové image. A zahrnou vás dobrou náladou a pohostinností.
Štítky
Itálie,
Obchodní etiketa
číst celý článek
K dalšímu posílení obchodních kontaktů mezi ČR a Tureckem by nepochybně přispěl „update“ Dohody o celní unii mezi EU a Tureckem z roku 1995, který by víc odrážel situaci na současném globálním trhu.
Štítky
Turecko,
MPO
číst celý článek
Země geograficky, historicky a kulturně rozkročená mezi Západem a Východem zaujímá strategickou polohu a je to i jedinečné místo z hlediska obchodu. Ten má v této oblasti dlouholetou tradici a turečtí obchodníci patří k nejzkušenějším a nejlepším na světě.
Štítky
Turecko,
Obchodní etiketa
číst celý článek
Balkánský poloostrov představuje evropské teritorium, které se z geopolitického hlediska dělí na dva celky, a to sice podle příslušnosti k Evropské unii. Zatímco některé státy jsou již pevnou součástí EU, dalších šest zemí je s ní zatím asociováno předvstupními smlouvami a postupně plní reformy potřebné pro plné začlenění. Každá z těchto zemí má českým investorům i exportérům zboží a služeb co nabídnout: Albánie se letos stala novým turistickým hitem pro mnoho Čechů; Bosna a Hercegovina modernizuje svou energetickou infrastrukturu; Černá Hora rychle rozvíjí IT sektor; Kosovo investuje do modernizace vodovodních sítí a vodohospodářských projektů; Severní Makedonie nabízí velké výhody a úlevy ve svých obchodních zónách; Srbsko buduje největší města celého regionu za pomoci chytrých technologií.
Štítky
Západní Balkán,
MPO
číst celý článek