V mezilidské komunikaci platí pravidlo, že není důležité jen to, co chceme a říkáme, ale zejména, jak to ostatní vnímají. Je tomu tak i u objektivní potřeby inovace. Přísliby inovace a modernizace bývají ve veřejném prostoru částí občanů občas chápány jako módní fráze či politické slogany. Jiná část občanů je vnímá s obavou jako něco cizorodého, k čemu by už možná neuměli najít cestu, co by mohlo ohrozit jejich materiální existenci. Změny v modelu myšlení a práce jsou však vitální nutností pro každou společnost a neměli bychom se jich bát.
Štítky
Ekonomická diplomacie
číst celý článek
Rok 2017 je u našeho největšího obchodního a strategického partnera považován za supervolební; na jaře se konaly troje volby do zemských sněmů, 24. září Němci volí do Spolkového sněmu a 15. října proběhnou předčasné volby do zemského sněmu v Dolním Sasku. Solidní ekonomický růst, vyrovnané hospodaření s veřejnými financemi a zejména nízká míra nezaměstnanosti i navyšování mezd (v průměru o 10 % za poslední čtyři roky) bývají připisovány k dobru vládnoucím stranám, v rámci velké koalice však více CDU/CSU než SPD. Nicméně zejména německé podniky se současnou hospodářskou politikou příliš spokojeny nejsou.
Štítky
Německo,
Ekonomická diplomacie
číst celý článek
Právě ve strojírenství je Česká republika šestým nejvýznamnějším importérem do Německa. Tuzemské firmy s loňským vývozem ve výši více než 4 miliardy eur za sebou nechaly i země, jako je Japonsko nebo sousední Rakousko či Nizozemsko. Český strojírenský export k našemu největšímu obchodnímu partnerovi vloni meziročně narostl o téměř 10 procent. Do těchto povzbudivých čísel je nutné počítat i český vývoz, který přes Německo dále putuje do třetích zemí. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR ve své loňské analýze například konstatovala, že reexporty do Číny přes Německo jsou vyšší než přímý český export. Řada tuzemských vývozců se tak vědomě a někdy i nevědomě přes Německo dostává na trhy, na které by to po vlastní ose nedokázali.
Štítky
Německo,
Strojírenství,
Podpora exportu
číst celý článek
České strojírenské společnosti, které se chtějí prosadit na německém trhu a získat nové zákazníky, často navazují spolupráci s obchodními zástupci. Tato forma vstupu na trh má svoje nesporné výhody. V Německu je tradice obchodních zástupců velmi dlouhá, a pro místní firmy se tak jedná o zcela přirozený způsob získávání nových partnerů. Obchodní zástupci většinou mají vybudovanou síť kontaktů v oboru a dobře se orientují v místním prostředí, takže své klienty dokáží poměrně rychle napojit na vhodné subjekty a umí se dostat k aktuálním výběrovým řízením nebo veřejným zakázkám. Jedná se tak o nejrychlejší způsob, jak získat z trhu relevantní zpětnou vazbu.
Štítky
Německo,
Podpora exportu
číst celý článek
Jack Welch si ve své knize Cesta k vítězství klade otázku, která restaurace je vaše nejoblíbenější. Odpověď je přitom jednoduchá. Tam, kde znají vaše jméno.
Štítky
Podpora exportu,
Ekonomická diplomacie,
MSV
číst celý článek
Automobilový průmysl
Automobilový průmysl je v Německu nejdůležitějším průmyslovým odvětvím, které se podílí více než 40 % na celkovém exportu i soukromých výdajích na vědu a výzkum. Osobní automobily a díly pro motorová vozidla jsou nejdůležitějšími českými vývozními položkami do země a mají…
Štítky
Německo
číst celý článek