Nuda v Brně? Posuďte sami. Brněnská firma GF Machinery vyváží 70 % své produkce a na globálním trhu soupeří s předními výrobci speciálních strojů a linek na zpracování technických vláken a pro automobilový průmysl. Každý její výrobek je jednoúčelový originál, vyvinutý a instalovaný u zákazníka na zakázku. Od objednávky do předání zakázky uplyne běžně 6 až 10 měsíců. Jak firma vyrovnává své cash-flow? „K překlenutí této doby využíváme M-záruku Národní rozvojové banky,“ říká Jan Janota, jednatel firmy.
Štítky
Strojírenství,
Inovace,
Podpora exportu,
NRB
číst celý článek
Jestli je nějaký český výrobce psacích a kreslicích potřeb mezi spotřebiteli notoricky znám, je to Centropen. Původně malá dílna se základnou v jihočeských Dačicích se od svého vzniku v roce 1940 rozrostla ve výkonnou továrnu s bezmála čtyřmi stovkami zaměstnanců a velmi úspěšně expandovala do více než padesátky zemí světa. Jak vzpomíná generální ředitel společnosti Martin Žahourek, „vše začalo tím, že se dva podnikatelé rozhodli pro společnou výrobu plnicích per. První výrobky vznikaly za významného podílu ruční práce, kterou tehdy zajišťovalo pouhých dvacet zaměstnanců. Značka Centropen byla registrována osm let od svého vzniku, v roce 1948.“
Štítky
Ukrajina,
Export
číst celý článek
S nástupem Průmyslu 4.0 se převažujícím tématem v mediálním prostoru stala robotizace. „Ale pro průmyslové podniky představují roboty jen jakousi konfekci, podmínku nutnou, kterou si pořídí, aby zefektivnily výrobu, snížily objem namáhavé práce a zajistily co největší bezpečnost pracovníků. Průmysl 4.0 a jeho přínos pro konkurenceschopnost spatřujeme v automatizaci a digitalizaci, práci s daty pro včasné rozhodování,“ shodují se bratři Látové, spolumajitelé rodinné akciové společnosti BENEŠ a LÁT. Tedy obchodní ředitel a ryzí strojař Josef a nositel titulu Manažer roku 2021, CFO a ekonom Jan.
Štítky
Inovace,
digitalizace,
slévárenství,
Strojírenství,
Rodinná firma,
Export
číst celý článek
Jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Jedna z firem, kterou doba covidová vystřelila na obláček úspěchu, je bikero. Během ní zažila tato mladá společnost, která chytře kombinuje e-shopy s kamennými prodejnami a je lídrem na poli nejen kol, ale veškerého sortimentu pro cyklisty u nás, obrovský boom. A i když už vloni přišlo ochlazení, protože trh je předimenzovaný a lidé šetří, kde mohou, v bikeru říkají s pokorou, že se jim stále daří růst. Jak to dělají? „Když hodně prosperujete, investujte peníze do toho, aby vám podnikání rostlo, do lidí, abyste měli skvělý tým, a do toho, abyste měli dobré PR, aby vás lidé znali. Protože když potom přijde těžká doba, tak se to všechno vrátí.“ To je rada zakladatele firmy a jejího dnešního spolumajitele Jana Coufala.
Štítky
eshopy,
Investice,
krize,
Personalistika
číst celý článek
Již Tomáš Baťa říkával „lidem myšlení, strojům dřinu“ a ve své firmě zavádění
moderní techniky plně podporoval. Stejnou cestou se vydala i třeboňská firma
RETRE – prádelna a čistírna, která dnes díky inovační strategii disponuje nejmodernějším strojním zařízením v oboru. „V loňském roce jsme za pomoci Národní rozvojové banky a programu Úspory energie instalovali nový zdroj páry a navýšili jsme výkon naší fotovoltaické elektrárny,“ popisuje poslední investici spolumajitel firmy Karel Řepa.
Štítky
MSP,
Inovace,
NRB,
Úspory energií,
Energie
číst celý článek
Myšlenku z titulu knihy J. F. Trouta Odliš se, nebo zemři přijal ředitel společnosti Recutech Filip Hazuka ve svém podnikání doslova a do písmene. Snaha kráčet vlastní cestou se promítá do desetileté existence pardubické společnosti na vývoj a výrobu protiproudých výměníků tepla od samého založení.
Štítky
Inovace,
Environment,
Energetika,
Skandinávie
číst celý článek