Profiliga firem

Začali plnicím perem, dnes znají jejich výrobky v padesáti zemích světa

thumbnail

Jestli je nějaký český výrobce psacích a kreslicích potřeb mezi spotřebiteli notoricky znám, je to Centropen. Původně malá dílna se základnou v jihočeských Dačicích se od svého vzniku v roce 1940 rozrostla ve výkonnou továrnu s bezmála čtyřmi stovkami zaměstnanců a velmi úspěšně expandovala do více než padesátky zemí světa. Jak vzpomíná generální ředitel společnosti Martin Žahourek, „vše začalo tím, že se dva podnikatelé rozhodli pro společnou výrobu plnicích per. První výrobky vznikaly za významného podílu ruční práce, kterou tehdy zajišťovalo pouhých dvacet zaměstnanců. Značka Centropen byla registrována osm let od svého vzniku, v roce 1948.“

Štítky Ukrajina, Export

číst celý článek

Josef a Jan Látovi: Data jsou náš denní chleba

thumbnail

S nástupem Průmyslu 4.0 se převažujícím tématem v mediálním prostoru stala robotizace. „Ale pro průmyslové podniky představují roboty jen jakousi konfekci, podmínku nutnou, kterou si pořídí, aby zefektivnily výrobu, snížily objem namáhavé práce a zajistily co největší bezpečnost pracovníků. Průmysl 4.0 a jeho přínos pro konkurenceschopnost spatřujeme v automatizaci a digitalizaci, práci s daty pro včasné rozhodování,“ shodují se bratři Látové, spolumajitelé rodinné akciové společnosti BENEŠ a LÁT. Tedy obchodní ředitel a ryzí strojař Josef a nositel titulu Manažer roku 2021, CFO a ekonom Jan.

Štítky Inovace, digitalizace, slévárenství, Strojírenství, Rodinná firma, Export

číst celý článek

Jan Coufal: Když se dařilo, investovali jsme, a proto dál prosperujeme

thumbnail

Jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Jedna z firem, kterou doba covidová vystřelila na obláček úspěchu, je bikero. Během ní zažila tato mladá společnost, která chytře kombinuje e-shopy s kamennými prodejnami a je lídrem na poli nejen kol, ale veškerého sortimentu pro cyklisty u nás, obrovský boom. A i když už vloni přišlo ochlazení, protože trh je předimenzovaný a lidé šetří, kde mohou, v bikeru říkají s pokorou, že se jim stále daří růst. Jak to dělají? „Když hodně prosperujete, investujte peníze do toho, aby vám podnikání rostlo, do lidí, abyste měli skvělý tým, a do toho, abyste měli dobré PR, aby vás lidé znali. Protože když potom přijde těžká doba, tak se to všechno vrátí.“ To je rada zakladatele firmy a jejího dnešního spolumajitele Jana Coufala.

Štítky eshopy, Investice, krize, Personalistika

číst celý článek

Karel Řepa: Obměna technologií nikdy nekončí

thumbnail

Již Tomáš Baťa říkával „lidem myšlení, strojům dřinu“ a ve své firmě zavádění moderní techniky plně podporoval. Stejnou cestou se vydala i třeboňská firma RETRE – prádelna a čistírna, která dnes díky inovační strategii disponuje nejmodernějším strojním zařízením v oboru. „V loňském roce jsme za pomoci Národní rozvojové banky a programu Úspory energie instalovali nový zdroj páry a navýšili jsme výkon naší fotovoltaické elektrárny,“ popisuje poslední investici spolumajitel firmy Karel Řepa.

Štítky MSP, Inovace, NRB, Úspory energií, Energie

číst celý článek

Filip Hazuka: Chceme držet světové prvenstvíLetos uvedeme na trh nový entalpický protiproudý výměník

thumbnail

Myšlenku z titulu knihy J. F. Trouta Odliš se, nebo zemři přijal ředitel společnosti Recutech Filip Hazuka ve svém podnikání doslova a do písmene. Snaha kráčet vlastní cestou se promítá do desetileté existence pardubické společnosti na vývoj a výrobu protiproudých výměníků tepla od samého založení.

Štítky Inovace, Environment, Energetika, Skandinávie

číst celý článek

Retap vítězí inovacemiOd krbových kamen k nanočističkám

thumbnail

Všechno začalo v malé dílně takřka „na koleně“ a bez kapitálu zkraje devadesátých let. Retap jako rodinná firma podnikal nejprve v kovovýrobě, po zhruba deseti letech začal vyrábět vlastní kachle a kachlová kamna a před sedmi lety pustil vedle toho na tuzemský i zahraniční trh také své unikátní nanočističky vzduchu. Loni zvítězil v soutěži Rodinná firma roku v kategorii Malá firma.

Štítky Rodinná firma, Inovace, Environment

číst celý článek
1 2 3 4 5 6 7 8 12 24 35 46

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.