Profiliga firem

Zbyněk Kopeček: Mým posláním je pomáhat malým vinařům. V Rakousku si jich váží daleko víc

thumbnail

Drobní vinaři či zahrádkáři jsou pro naši zemi velmi potřební, mimo jiné jako nositelé tradic a života venkova. Mají-li prosperovat, vyžadují však odlišný přístup než velké společnosti. Toho si byl vědom i Zbyněk Kopeček, když v roce 2005 na Slovácku zakládal svou firmu. Vinařský dům Kopeček vznikl s cílem maximálně podporovat menší zemědělce, a jelikož zde pracují pouze na slovo vzatí odborníci a srdcaři, dokáží díky stálé klientele malých, ale velmi bonitních zákazníků od svého vzniku nepřetržitě růst. Nejen s aktuálními investicemi firmě pomáhá Národní rozvojová banka (NRB).

Štítky Zemědělství, Environment, Rakousko, NRB

číst celý článek

Milan Macholán: Exportní portfolio modifikujeme průběžně. Odklon od východních trhů nás nezaskočil

thumbnail

„Nikdy jsme se neomezovali jen na teritoria, na nichž jsme byli úspěšní, ale průběžně jsme rozvíjeli naše obchodní aktivity všude po světě. Hledání nových příležitostí je nikdy nekončící proces, který firmám umožňuje překonat změny probíhající na dynamickém světovém trhu. Proto nás významně neovlivnily ani sankce, které Evropská unie uvalila na Rusko a Bělorusko,“ říká generální ředitel PBS Velká Bíteš Milan Macholán.

Štítky Strojírenství, Inovace, Nové technologie, Export, KB

číst celý článek

Green Deal: Kdo je připraven, není zaskočen. V Retexu jsou o skok napřed

thumbnail

Přechod na zelenou ekonomiku je finančně náročný běh na dlouhou trať. Pokud jste ovšem technologická firma, která má již zásady cirkularity takříkajíc ve své DNA jako moravskokrumlovský Retex, trefujete se svými aktivitami a produkty přímo do černého. „Recyklát u nás dnes tvoří sedmdesát procent vstupu do výroby a se zhruba jedním procentem odpadů jsme prakticky bezodpadovou společností. Našimi pilíři, díky nimž je Retex velice úspěšný a stabilní, jsou high-tech textilie, zelené střechy, akustické a tepelné izolace, materiály pro bílou techniku či kolejová vozidla,“ popisuje ředitel ryze české společnosti Robert Šimek.

Štítky Cirkulární ekonomika, Environment, Inovace, KB

číst celý článek

Vojtěch Hrdlička: Dobrá rodina nenechá žádného člena ve štychu

thumbnail

„Se založením dceřiné společnosti Geodata Ukraine jsme se trefili zrovna do období covidu. Když se začaly slibně hromadit zakázky v teritoriu, vypukla válka. S ní se veškerá výstavba na měsíce zastavila. Proto jsme našim ukrajinským kolegům nabídli, aby se s námi podíleli na zakázkách z portfolia holdingu týkajících se České republiky a Slovenska. Současně běží přípravy budoucích projektů pro Ukrajinu, kam již přes rok posíláme z firemních zdrojů a dobročinných sbírek humanitární pomoc a bezpilotní techniku a neztrácíme naději, že agresor bude brzy vyhnán ze země a boje brzy skončí,“ vysvětluje Vojtěch Hrdlička, obchodní konzultant a jeden ze synů majitelů a jednatelů Hrdlička Holding, do jehož struktury Geodata Ukraine a HRDLIČKA spol. s r.o. patří.

číst celý článek

Jan Janota: Naše speciální stroje spolehlivě slouží po celém světě. V Mexiku vyrábí díly pro Teslu a Ford

thumbnail

Nuda v Brně? Posuďte sami. Brněnská firma GF Machinery vyváží 70 % své produkce a na globálním trhu soupeří s předními výrobci speciálních strojů a linek na zpracování technických vláken a pro automobilový průmysl. Každý její výrobek je jednoúčelový originál, vyvinutý a instalovaný u zákazníka na zakázku. Od objednávky do předání zakázky uplyne běžně 6 až 10 měsíců. Jak firma vyrovnává své cash-flow? „K překlenutí této doby využíváme M-záruku Národní rozvojové banky,“ říká Jan Janota, jednatel firmy.

Štítky Strojírenství, Inovace, Podpora exportu, NRB

číst celý článek

Začali plnicím perem, dnes znají jejich výrobky v padesáti zemích světa

thumbnail

Jestli je nějaký český výrobce psacích a kreslicích potřeb mezi spotřebiteli notoricky znám, je to Centropen. Původně malá dílna se základnou v jihočeských Dačicích se od svého vzniku v roce 1940 rozrostla ve výkonnou továrnu s bezmála čtyřmi stovkami zaměstnanců a velmi úspěšně expandovala do více než padesátky zemí světa. Jak vzpomíná generální ředitel společnosti Martin Žahourek, „vše začalo tím, že se dva podnikatelé rozhodli pro společnou výrobu plnicích per. První výrobky vznikaly za významného podílu ruční práce, kterou tehdy zajišťovalo pouhých dvacet zaměstnanců. Značka Centropen byla registrována osm let od svého vzniku, v roce 1948.“

Štítky Ukrajina, Export

číst celý článek
1 4 5 6 7 8 9 10 13 25 37 49

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.