Společnost Boeing již uskutečnila testy, v nichž se přidával řasový olej do kerosinu. Ale technologie zpracování řas zůstává stále nákladnější než rostoucí cena ropy. Její zdokonalení by však mohlo časem produkci řas zlevnit. Místo vrtných věží by na někdejších ropných polích pak mohly stát bioreaktory.
Štítky
Biotechnologie,
Potravinářství,
Věda a výzkum,
Farmaceutický průmysl,
Zelená energie,
Izrael
číst celý článek
„Nedávno byli u nás ve firmě pracovníci kriminální policie a ukazovali mi účetní doklad s deklarovaným datem vystavení v roce 2009. Snadno jsem identifikoval, že tiskopis byl ve skutečnosti vyrobený u nás v roce 2011,“ říká Jan Vícha, jednatel moravskoslezské společnosti Optys. Ta je historicky velmi významným výrobcem dokumentů, mimo jiné příjmových a výdajových dokladů. A tak podobné případy falšování pomáhá řešit často. Ne všichni totiž vědí, že produkce v Optysu má pevný řád a systém a výroba speciálních tiskopisů (akcie, stravenky, slevové kupony, stíratelné losy…) probíhá v ceninovém režimu, který zaručuje maximální bezpečnost.
Štítky
Inovace,
Polygrafický průmysl,
Rusko
číst celý článek
„Každé zboží si najde svého kupce. A porážet konkurenci jen nízkými cenami devalvuje jeho hodnotu, a stejně nevede k prosperitě,“ je přesvědčen ředitel marketingu společnosti Ton Jan Juza. Za pravdu mu dává rostoucí zájem o výrobky českého tradičního výrobce od Japonska přes západní a severní Evropu až po Spojené státy a Kanadu.
Štítky
Design,
Nábytkářský průmysl
číst celý článek
Když si Pavel Říha lámal hlavu nad názvem své společnosti, ne náhodou se mu vybavila symbolika jednoho ze staroegyptských slunečních bohů Atona. Potápěčské svítilny, které dodává na tuzemský trh i do zahraničí, mají s božským světlem hodně společného: odolnost, vysoký výkon a spolehlivost. Po tisících hodinách strávených pod vodou dokáže majitel firmy Aton ocenit tyto vlastnosti jako málokdo.
Štítky
Design
číst celý článek
Co je důležité pro mladý byznys? „Nadšení a pozitivní přístup,“ shodují se Katarína Král a Martina Hušková, když si povídáme v jejich buticích s českou autorskou módou nedaleko Staroměstského náměstí v Praze. „Ale zároveň nedovolit, aby přílišné nadšení převálcovalo racionalitu. Netřeba se bát, je nutné někdy zariskovat, ale je důležité najít ve všem rovnováhu a s tím přichází i radost a úspěch.“
Štítky
Design,
Oděvní průmysl
číst celý článek
Výrobky ryze české společnosti Kama, rodinné firmy roku 2013, budou na nadcházejících zimních olympijských hrách v Soči propagovat sportovci Kanady a Andorry.
Štítky
Oděvní průmysl,
Design,
Inovace
číst celý článek