„Kde je tu prosím personální?“ ptá se nás mladík a my kroutíme hlavou a dodáváme, že jsme tu na návštěvě. Míříme rozsáhlým průmyslovým areálem k největšímu tuzemskému výrobci výhybek, prostějovské společnosti DT – Výhybkárna a strojírna. Je to cestou už druhý stejný dotaz.
Štítky
Jižní Amerika,
Švýcarsko,
Austrálie,
Dopravní strojírenství
číst celý článek
První ostruhy si čeští exportéři zpravidla vysloužili v sousedních zemích. Královéhradecký Sindlar Group se na svou první zahraniční cestu vydal do Ameriky.
Štítky
USA,
Jižní Amerika,
Peru,
Vodní hospodářství,
SAE,
Palestina
číst celý článek
„Konkurenční výhodou pro export do Izraele je, že má naše pivo košer certifikát. Před šesti lety nám ho udělil izraelský rabín Menachem Kalcheim, jeden ze dvou vysokých úředníků, kteří mají oprávnění v Evropě udílet tato osvědčení,“ říká majitel a ředitel společnosti Pivovar Nymburk Pavel Benák.
Štítky
Potravinářství,
Izrael
číst celý článek
Společnost Boeing již uskutečnila testy, v nichž se přidával řasový olej do kerosinu. Ale technologie zpracování řas zůstává stále nákladnější než rostoucí cena ropy. Její zdokonalení by však mohlo časem produkci řas zlevnit. Místo vrtných věží by na někdejších ropných polích pak mohly stát bioreaktory.
Štítky
Biotechnologie,
Potravinářství,
Věda a výzkum,
Farmaceutický průmysl,
Zelená energie,
Izrael
číst celý článek
„Nedávno byli u nás ve firmě pracovníci kriminální policie a ukazovali mi účetní doklad s deklarovaným datem vystavení v roce 2009. Snadno jsem identifikoval, že tiskopis byl ve skutečnosti vyrobený u nás v roce 2011,“ říká Jan Vícha, jednatel moravskoslezské společnosti Optys. Ta je historicky velmi významným výrobcem dokumentů, mimo jiné příjmových a výdajových dokladů. A tak podobné případy falšování pomáhá řešit často. Ne všichni totiž vědí, že produkce v Optysu má pevný řád a systém a výroba speciálních tiskopisů (akcie, stravenky, slevové kupony, stíratelné losy…) probíhá v ceninovém režimu, který zaručuje maximální bezpečnost.
Štítky
Inovace,
Polygrafický průmysl,
Rusko
číst celý článek
„Každé zboží si najde svého kupce. A porážet konkurenci jen nízkými cenami devalvuje jeho hodnotu, a stejně nevede k prosperitě,“ je přesvědčen ředitel marketingu společnosti Ton Jan Juza. Za pravdu mu dává rostoucí zájem o výrobky českého tradičního výrobce od Japonska přes západní a severní Evropu až po Spojené státy a Kanadu.
Štítky
Design,
Nábytkářský průmysl
číst celý článek