Když si Pavel Říha lámal hlavu nad názvem své společnosti, ne náhodou se mu vybavila symbolika jednoho ze staroegyptských slunečních bohů Atona. Potápěčské svítilny, které dodává na tuzemský trh i do zahraničí, mají s božským světlem hodně společného: odolnost, vysoký výkon a spolehlivost. Po tisících hodinách strávených pod vodou dokáže majitel firmy Aton ocenit tyto vlastnosti jako málokdo.
Štítky
Design
číst celý článek
Co je důležité pro mladý byznys? „Nadšení a pozitivní přístup,“ shodují se Katarína Král a Martina Hušková, když si povídáme v jejich buticích s českou autorskou módou nedaleko Staroměstského náměstí v Praze. „Ale zároveň nedovolit, aby přílišné nadšení převálcovalo racionalitu. Netřeba se bát, je nutné někdy zariskovat, ale je důležité najít ve všem rovnováhu a s tím přichází i radost a úspěch.“
Štítky
Design,
Oděvní průmysl
číst celý článek
Výrobky ryze české společnosti Kama, rodinné firmy roku 2013, budou na nadcházejících zimních olympijských hrách v Soči propagovat sportovci Kanady a Andorry.
Štítky
Oděvní průmysl,
Design,
Inovace
číst celý článek
V jesenické textilce, která fungovala šedesát let, se na jaře 2010 zastavily stroje. Důvodem byl krachující mateřský podnik OP Prostějov a jeho platební neschopnost. Více než tři stovky lidí tak ze dne na den ztratily práci. V kraji, kde sehnat novou není zdaleka lehké.
Štítky
Oděvní průmysl,
Švédsko
číst celý článek
Premiér v demisi zvedl nedávno svou kritikou nízké efektivity vynaložených prostředků vedení Akademie věd ze židlí. Podle předsedy AV ČR Jiřího Drahoše však nelze z poklesu konkurenceschopnosti některých českých firem vinit základní výzkum. Podle Českého statistického úřadu u nás pracuje asi 55 tisíc pracovníků ve výzkumu a vývoji, přes padesát procent z nich působí v podnikatelské sféře a na Akademii věd připadá jen 13 %. Proč tedy konkurenceschopnost ČR stále klesá?
Štítky
Zdravotnictví,
Věda,
Inovace
číst celý článek
I když se svět globalizuje, pronikání velkých potravinářských výrobců na trhy jednotlivých zemí tím není jednodušší. Je totiž specifikem tohoto odvětví, že producenti musí zohledňovat odlišné stravovací návyky jednotlivých národů. Plně to platí i o německé firmě Haribo. Není náhoda, že jeden ze svých nejnovějších závodů má v tureckém Istanbulu. Jak říká Rostislav Němec, vedoucí jejího obchodního zastoupení pro Česko a Slovensko, důvod je jednoduchý: podnik odtud chce zahájit velkou ofenzivu na trhy islámských zemí.
Štítky
Turecko,
Potravinářství
číst celý článek