S majitelem libčické firmy LUGI Michalem Peřinou jsem se setkala pár dní před letošní velkou vodou. Z oken Uhelného mlýna, který loni nedaleko své výrobní haly rekonstruovali a letos se stal absolutním vítězem Grand Prix architektů, tedy nejlepší tuzemskou stavbou 2012, jsem se kochala výhledem na tehdy ještě poklidnou hladinu Vltavy a skály za ní. Michal Peřina má ten pohled taky rád. Aby si ho ještě víc užil, vyleze si po požárním žebříku na střechu mlýna. Tam jsem se neodvážila. Nejsem horolezec jako on.
Štítky
Inovace,
Design,
Nábytkářství
číst celý článek
„I vědou se dají vydělat peníze,“ říká Ladislav Drož, jednatel firmy Apigenex, která je jedním z příkladů úspěšného propojení výzkumu a vývoje s byznysem. Již dvacet let se zabývá kontraktním výzkumem v oblasti farmacie.
Štítky
Inovace,
Věda,
Farmaceutický průmysl
číst celý článek
Není běžné, aby malá firma s omezeným kapitálem postavila své podnikání hned od začátku na vývoji. Je to totiž proces zdlouhavý, drahý a nese s sebou riziko slepých cest. Přesto se však společnost Ekopanely do odvážného projektu pustila.
Štítky
Inovace
číst celý článek
To, že se Sindat jako ryze česká, středně velká firma ve zdraví dožil téměř čtvrtstoletí, je především důsledkem nekompromisní inovační politiky. Nemám nyní na mysli nějakou mimořádnou genialitu našich nápadů, často se jednalo o intuitivní a náhodné změny, ale především důslednost v jejich prosazování a schopnost dotahovat myšlenky do konce.
Štítky
Biotechnologie,
Inovace
číst celý článek
Rodinná čokoládovna Kamila Chocolates ve Vyskytné nad Jihlavou oprášila před lety prvorepublikovou tradici slavných českých značek Orion nebo Diana. Špičkové, dnes už skoro zapomenuté řemeslo, výhradně přírodní suroviny, až puntičkářská kvalita a jedinečný design. A navíc dezertářské umění a pečlivě střežené recepty. Díky těmto atributům neví rodina Hlavů, co je to krize.
Štítky
Potravinářství
číst celý článek
„Nejen že nevyhrajeme, ale smát se nakonec budou nizozemské, německé nebo francouzské mlékárny. Spolupráce v rámci zefektivnění svozů mléka, sběrných míst, zvýšení kvality a dohledatelnosti mléka až k jednotlivé dojnici, to vše mléko ve vnímání spotřebitelů zhodnocuje,“ tvrdí Jan Teplý, ředitel marketingu, obchodu a nákupu akciové společnosti Madeta.
Štítky
Potravinářství,
Energetika
číst celý článek