Profiliga firem

Kia: Pohyb, který inspirujeSvětová automobilka se mění v globální technologickou společnost

thumbnail

„Změna plodí vždy další změnu,“ pronesl italský renesanční politik a spisovatel Niccolo Machiavelli. Tato slova se dají jednoznačně vztáhnout na dramatický vývoj v automobilovém průmyslu. Ten se zejména s výrazným nástupem elektromobility proměnil za poslední tři roky více než za tři uplynulé dekády. Nástup inovací a změny v oboru demonstruje mimo jiné zdánlivě „kosmetická změna“ v názvu jihokorejské automobilky Kia. „Slovo motory v původním názvu Kia Motors už zkrátka plně nevystihuje celý náš záběr. Jako nový slogan jsme proto zvolili ,Movement That Inspires‘, tedy ,Pohyb, který inspiruje‘, čímž chceme obsáhnout mobilitu z širšího úhlu pohledu,“ okomentoval tehdy změnu generální ředitel Kia Czech Arnošt Barna, čímž v podstatě definoval směřování celého oboru na další desetiletí.

Štítky Jižní Korea, Automotive

číst celý článek

Plzeňské turbíny: Kvalita potvrzená víc než stoletímSpojením se skupinou Doosan se rozlétly na čtyři kontinenty

thumbnail

„Začlenění do nadnárodní skupiny Doosan bylo pro nás velkým přínosem. Hned v prvních měsících jsme se stali subdodavatelem turbín generálního dodavatele Doosanu do Izraele. Polevila obvyklá obezřetnost asijských partnerů a nám se otevřely dveře k významným korejským EPC kontraktorům. Současně si nás nový vlastník vybral jako své globální výzkumné a vývojové centrum v oblasti parních turbín,“ říká Daniel Procházka, provozní a obchodní ředitel Doosan Škoda Power.

Štítky Jižní Korea, Energetika, Strojírenství

číst celý článek

Libor Bittner: Byznys nežije z nostalgie, ale z inovací

thumbnail

Před privatizací charakterizovala státní podnik Bioveta přezaměstnanost, nesolventnost, technologická zastaralost a neefektivní řízení. „Když jsme ji v polovině 90. let zprivatizovali, museli jsme snížit počet zaměstnanců z 250 na 130, abychom vůbec měli na výplaty. Za třicet let jsme ji vytáhli ze sedmdesátimilionového obratu na třímiliardový a roční zisk z nuly na miliardu. Dnes zaměstnáváme zhruba 740 pracovníků v provozech vybavených nejmodernějšími technologiemi a prosperita podniku se opírá o vlastní vývoj a prodej finálních produktů s vysokou přidanou hodnotou. Náš odbyt roste dlouhodobě. Jen za loňský rok to bylo o desítky procent,“ konstatuje Libor Bittner, ředitel a spoluzakladatel farmaceutické společnosti Bioveta z Ivanovic na Hané.

Štítky Farmaceutický průmysl, Věda a výzkum, jihovýchodní Asie

číst celý článek

Radovan Mucha: Větší síla s vlastní značkouSpojení s francouzskou skupinou nám otevřelo nové možnosti

thumbnail

Akvizice je proces především strategického rázu, ale její úspěch závisí na řadě faktorů, jako je přizpůsobení se novým korporátním procesům, zvládnutí přerodu z rodinné firmy do globálně řízené společnosti i akceptace nové firemní kultury. Důležité je také vnést jistotu a stabilizaci zaměstnancům, kteří jsou klíčovým aktivem. „Proces převzetí naší společnosti francouzskou skupinou Legrand trval rok a půl. Považuji ho za velmi náročný a jsem za sebe i všechny naše pracovníky rád, že se nám tento strategický projekt daří naplňovat,“ svěřuje se v rozhovoru finanční ředitel přerovské společnosti EMOS spol. s r.o. Radovan Mucha.

Štítky Profiliga firem

číst celý článek

Jan Bednář: I s pěti sty zaměstnanci můžete ve firmě zachovat rodinnou atmosféruOsobní vztahy v našem byznysu nic nenahradí

thumbnail

Když vypukla válka na Ukrajině, představovaly tržby firmy z Ruska a Ukrajiny zhruba třicet procent. „Díky vysoké teritoriální diverzifikaci našich exportních trhů a nasazení pracovníků, zejména obchodníků a distributorů, se nám podařilo nejen objednanou techniku prodat jinam, ale dokonce jsme v posledních dvou velmi komplikovaných letech rostli každý rok o více než třicet procent,“ říká obchodní ředitel rodinné společnosti BEDNAR FMT Jan Bednář.

Štítky Rodinná firma, Strojírenství

číst celý článek
1 2 3 4 5 6 7 13 26 38 50

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.