Až osmdesát procent výrobků na čištění odpadních vod a zpracování kalů, které produkuje rodinná společnost MIVALT, míří na export. „Naším největším trhem jsou Spojené státy, kde prodáváme asi polovinu celkové produkce, následované dalšími vyspělými ekonomikami. Krok za krokem pronikáme také na sice perspektivní, ale zatím méně motivovaná teritoria jihovýchodní Asie a Afriky, mezi něž se řadí indonéský trh.“ Povídáme si s obchodním ředitelem Ing. Miroslavem Skalickým a nejmladším členem rodiny Mívaltů Janem.
číst celý článek
Manželé Dubovi se před deseti lety potkali na Bali. Marie přijela na tento ostrov ze Sumatry, kde pomáhala jako dobrovolnice po zemětřesení, a pak žila několik let v tamní komunitě. Miroslav plánoval splnit si sen a vyzkoušet život na druhém konci světa. Bali ho přilákalo velkou koncentrací léčitelů a šamanů, což bylo téma, které ho v té době velice zajímalo. Společně pak otevřeli a provozovali cestovní kancelář MANDALA ADVENTURES CK, která se specializovala na autentické poznávací cesty po celé jihovýchodní Asii.
Štítky
Indonésie,
Bali
číst celý článek
Covidová pandemie před pěti lety zaskočila celý svět a zamíchala jak osudy jednotlivců, tak světového byznysu. Díky ní našel na Bali nový domov a zajímavou byznysovou příležitost také český manažer v oblasti vodohospodářství Petr Novotný.
Štítky
Indonésie,
Vodohospodářství
číst celý článek
Digitální technická mapa České republiky (DTM) je unikátní v jednoduchém přístupu k datům o technické a dopravní infrastruktuře a základní prostorové situaci na území celé republiky. Pomocí Jednotného výměnného formátu (JVF) mohou uživatelé snadno přistupovat k aktuálním a přesným datům, což výrazně urychluje přípravné fáze staveb a snižuje riziko poškození stávající infrastruktury.
Štítky
digitalizace,
Stavebnictví
číst celý článek
Firma Beohemija, součást české skupiny CE Industries, je úspěšným příběhem transformace, růstu a úsilí o maximální kvalitu. Díky svému zaměření na inovace, export a odpovědné podnikání dosáhla v posledních dvou letech více než šedesátiprocentního nárůstu tržeb. Velkou roli v tomto úspěchu sehrály změny v produktovém portfoliu firmy, ale také uvedení nových výrobků na trh a strategické investice.
číst celý článek
„Obchodní modely se musí přizpůsobovat vývoji trhu,“ je přesvědčen Ludvík Machala, zakladatel a generální ředitel společnosti ProSpánek. Proto se ve chvíli, kdy zlatá éra přímého prodeje prostřednictvím call center pomalu končila, rozhodl pro ambiciózní plán výstavby retailového řetězce s komplexním řešením zdravého spaní. Nejdříve v Čechách a na Slovensku, později v Polsku a Maďarsku a jako poslední přibylo do skupiny v roce 2022 i Srbsko. „Srbsko bylo naší logickou volbou při hledání další expanze na východ. Je to země s velmi rychle se vyvíjející ekonomikou otevřená celému světu. A nás vždycky zajímá potenciál.“
Štítky
Srbsko,
Transformace firem
číst celý článek