Světová mapa obchodních příležitostí se rychle mění a stále více českých firem hledá uplatnění pro svou produkci i na vzdálenějších teritoriích. Svým dobrým jménem tam pro ně vytváří startovací pozici také naše věda. S profesorem Bohumírem Janským, objevitelem pramenů Amazonky, jsme si povídali o dopadech změn klimatu nejen na obyvatele Latinské Ameriky, připravovaných rozvojových projektech českých hydrologů a geologů a historii a současnosti českého byznysu na latinskoamerických trzích.
Štítky
Environment,
Peru,
Latinská Amerika
číst celý článek
1 Můžete krátce představit, na co se moldavská ekonomika nejvíc orientuje a v čem ji může navázání na ekonomiku EU pomoci?
Moldavsko má výhodnou geografickou polohu na křižovatce obchodních cest, ale také přístup k námořní dopravě, kterou představuje mezinárodní bezcelní přístav Giurgiulesti…
číst celý článek
1 Díky řadě úspěšných ekonomických reforem je Gruzie relativně fungující tržní ekonomikou s velmi příznivými podnikatelskými podmínkami, včetně nízkého zdanění. V čem může kandidátský status EU podnikatelské prostředí v zemi dále vylepšit?
Evropská integrace je hlavním cílem gruzínské zahraniční…
číst celý článek
Často o sobě říká, že i když vstoupila do politiky, v duši nepřestala být podnikatelkou. V osmnácti odešla za studiem do Itálie a ještě na škole založila svou první firmu. Podnikání pak postupně z Itálie rozšiřovala i do Česka, Slovenska nebo Bulharska. Když se po dvaceti letech života v zahraničí vrátila do rodného Zlína, aby se mohla usadit a u toho řídit Krajskou hospodářskou komoru Zlínského kraje, dostala nabídku zúročit své zkušenosti v evropské politice. Váhala jen okamžik, zodpovědnost přebila veškeré pochybnosti a strach. Jak se jí daří už osm let hájit zájmy českých podnikatelů v Evropském parlamentu? Může jedna žena z nepříliš velké země vůbec něco změnit? Co se nyní v evropských institucích chystá a na co by se měli čeští podnikatelé připravit? I o tom jsme si povídali v rozhovoru s poslankyní Evropského parlamentu Martinou Dlabajovou.
číst celý článek
Vracíme věci do pořádku. Tento slogan České podnikatelské pojišťovny (ČPP) pravděpodobně znáte. Proto jsem se jejího šéfa Jaroslava Besperáta zeptala: Máte nějaký recept, jak dát do pořádku dnešní svět?
číst celý článek
Článek o bankovní identitě, který jsme uveřejnili v minulém čísle, zjevně zaujal. Potvrdilo se, že nyní firmy intenzivně hledají nové cesty, jak svůj byznys oživit a co nejvíc přiblížit klientům – a přijde jim, že tato nová služba by mohla být tím správným tahem na branku. Proto o ní shánějí další informace. Konkrétně nás oslovili dva zástupci ze segmentu HoReCa, které zajímá možnost využití při prokazování plnoletosti jejich hostů. A tak jsme se obrátili přímo na Marka Růžičku, výkonného ředitele společnosti Bankovní identita.
Štítky
digitalizace
číst celý článek