Stále přežívá mýtus o nepřístupnosti japonského trhu. Japonsko se však v posledních letech i v tomto ohledu dynamicky mění, jeho trh se otevírá, obchodní bariéry padají a podnikatelské příležitosti jsou dostupnější. Importní potenciál největší stabilní asijské ekonomiky, která je naším druhým nejvýznamnějším obchodním partnerem v teritoriu, je výzvou. Tamější bohatý trh je otevřen tradičnímu i novému zboží, vyspělým technologiím i potravinám.
Štítky
Japonsko
číst celý článek
Zahájení exportních aktivit v Japonsku bylo v případě brněnské firmy Invea-Tech mnohem víc dílem náhody než promyšleného plánu. „Kontakty vedly až na Czech IT Day v Tokiu a tam se objevil člověk, který měl zájem naše technologie v Japonsku prodávat,“ říká Rostislav Vocilka, jenž Invea-Tech řídil vlastně ještě dříve, než vznikla. U samotného zrodu společnosti, který se udál na akademické půdě, byl i nynější obchodní ředitel Jiří Tobola. S oběma jsme si povídali v Jihomoravském inovačním centru (JIC), kde společnost sídlí.
Štítky
Japonsko,
Inovace
číst celý článek
Odlehlý region plný extrémů se těší značné pozornosti ostatních zemí. Japonsko se třetím největším HDP na světě je hospodářskou velmocí a velmi vyspělou zemí, o čemž například svědčí nejvyšší naděje dožití. Země vycházejícího slunce, která po staletí žila v izolaci, představuje dnes jednoho z…
Štítky
Japonsko,
Jižní Korea,
KLDR
číst celý článek
„Singapur je povrchní, vysoce konzumní prostředí a ne vše, co vypadá lákavě, taky dobře funguje. Kdežto v Japonsku, když nějaký produkt vyhlíží dobře, tak i výborně funguje. Právě preciznost, smysl pro detail a poctivost pomohly Japoncům vytáhnout válkou zničenou zemi mezi světovou ekonomickou špičku,“ zdůraznil v nedávném rozhovoru pro TRADE NEWS Vladimír Šebian z ComAp Singapur odlišnosti zemí, které běžný Evropan ani nepostřehne.
Štítky
Japonsko,
Singapur
číst celý článek
Země vycházejícího slunce je druhým největším investorem v České republice. Existuje však také mnoho příkladů českých firem, které uspěly na japonském trhu, jak upozorňuje také Tadaši Murakami z japonské vládní agentury na podporu obchodu JETRO. Je přesvědčen, že pokud se daří adaptovat na odlišné podmínky japonským firmám v Česku, bude totéž platit i pro české podniky v Japonsku. Těm pak může japonský úspěch otevřít dveře na ostatní asijské trhy, neboť Japonsko udává trendy.
Štítky
Japonsko
číst celý článek
„Moderní technologie mění náš vztah k mobilitě, a tím i k vlastnictví osobního vozu. Ten se napříště stane pro mnohé spotřebitele v rozvinutém světě jen jedním ze spektra dopravních prostředků, které je dostanou z bodu A do bodu B. Tito lidé nebudou řešit, jaké auto si koupit, ale jak dostupné prostředky nakombinovat tak, aby se na místo určení dostali co nejrychleji, nejpohodlněji a nebo třeba nejekologičtěji,“ předpovídá manažer akciového fondu ve společnosti Gutmann Christoph Olbrich. Soumrak automobilek to ale neznamená.
Štítky
Automobilový průmysl,
Trendy,
Čína,
Japonsko,
Jižní Korea
číst celý článek