Články se štítkem: MPO

Česká republika na Mezinárodním strojírenském veletrhu prezentovala novou vizi, založenou na inovacích

thumbnail

Hlavním tématem 61. ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu byl Průmysl 4.0 a digitální továrna, tedy digitalizace výroby. Tradiční koncept partnerské země MSV získal novou podobu, když se do této pozice dostala letos Česká republika. Vůbec poprvé tu pod jednou střechou představila hned třináct státních organizací, které podporují tuzemský byznys. A to v České národní expozici nazvané Czech Republic: The Country For The Future. Veletrhu se zúčastnilo 1662 vystavujících firem z 30 zemí. Za pět dní si expozice prohlédlo více než 81 tisíc návštěvníků.

Štítky Inovace, MPO, Průmysl 4, digitalizace, MSV

číst celý článek

Česká republika má našlápnuto být lídrem

thumbnail

„Podle Steva Jobse inovace rozlišují mezi lídry a následovníky. A myslím si, že Česká republika by měla mít ambici stát se technologickým lídrem. K tomu však firmy i ostatní aktéři v oblasti inovací, aplikovaného výzkumu a vývoje potřebují, aby jim stát utvářel podmínky a adekvátní prostředí,“ říká Vladimír Bärtl, náměstek ministra průmyslu a obchodu. Povídali jsme si s ním mimo jiné o migrační politice, podpoře exportu a plánech ministerstva.

Štítky Podpora exportu, MPO

číst celý článek

Podporu exportérům tvoříme na míru

thumbnail

V žebříčku Doing Business Světové banky, který už po čtrnácté hodnotil bezmála dvě stovky ekonomik, obhájila Česká republika celosvětové prvenství v podmínkách pro zahraniční obchod. Nejen to bylo motivací pro dvojrozhovor TRADE NEWS s Vladimírem Bärtlem, náměstkem ministra průmyslu a obchodu, a Radomilem Doležalem, generálním ředitelem CzechTrade. Ti ve svých pozicích začínali před dvěma lety téměř současně a od té doby se v jejich agendě událo mnoho změn. Co se podle nich podařilo a jak nyní hodnotí vzájemnou spolupráci na poli ekonomické diplomacie?

Štítky Podpora exportu, Ekonomická diplomacie, MPO, CzechTrade

číst celý článek

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.