„Malé a střední podniky jsou páteří evropské ekonomiky.“ To je věta, která je do puntíku pravdivá. Malé a střední firmy skutečně představují 99 % společností v EU a dávají práci dvěma třetinám zaměstnanců v soukromém sektoru. Stejný podíl platí i pro Českou republiku, kde zaměstnávají více než dva miliony lidí. Přesto tato věta neříká nic a stala se ukázkovým příkladem politického alibismu par excellence. Naštěstí se časy mění.
Štítky
EU,
MSP
číst celý článek
Víte, kolik marketingových manažerů potřebujete k výměně žárovky? Dva. Jednoho, který žárovku vymění, a druhého, který by ji vyměnil lépe. My marketéři jsme sebevědomé osobnosti, máme názor na každý problém a odpověď na každou otázku. Tu a tam však, zahleděni do své geniální kreativity a brilantních rozhodovacích schopností, nemusíme přes stromy vidět les. Pojďme se tedy podívat na nejčastější chyby, které se v řízení českých značek vyskytují.
Štítky
Marketing
číst celý článek
Vysoké ceny, mediální masáž a nejistá budoucnost způsobují, že jsou lidé pod tlakem. Uvědomují si, že budou potřebovat zvýšit své příjmy, aby si udrželi stávající životní úroveň. Často si však zároveň neuvědomují svoji aktivní roli v řešení tohoto problému a přenášejí ho nejčastěji na stát a zaměstnavatele.
Štítky
Personalistika
číst celý článek
Zdeňka Skorunková, ředitelka České školy ve Florencii
Ve Florencii žiji již třicet let. Přijela jsem v roce 1991 navštívit známé, poznala jsem zde svého budoucího manžela a zůstala tady. V roce 2003 jsme s dalšími krajankami založily česko-italské kulturní sdružení ARCA a v roce 2012 jsme otevřely…
Štítky
Itálie,
Krajané
číst celý článek
Místnost v horních patrech budovy Evropského parlamentu v Bruselu se začíná zaplňovat
a atmosféra v ní houstne. Za chvíli to vypukne. Vcházím do sálu a tisknu si s přítomnými ruku.
Všichni víme, že nás nečeká lehké jednání, a vtipkujeme, že jsme si měli do tašek se zásobami
čokolády a energetických nápojů přibalit i spacáky.
číst celý článek
Státy, vědomy si nezbytnosti vytvořit příznivé podmínky pro obchod, spolupracují na množství iniciativ, které mají za cíl nastavit ambiciózní pravidla digitálního obchodu, z nichž budou těžit jak firmy, tak i občané a státy jako celek. Možná to tak na první pohled nevypadá, ale zajistit firmám co možná nejpříznivější podmínky pro digitální obchod má také obrovský strategický význam.
Štítky
digitalizace,
Trendy,
EU
číst celý článek