Z praxe

Praha centrem malých a středních podnikůPropojila podnikatele a politiky

thumbnail

Na tři listopadové dny se Praha stala dějištěm nejvýznamnější mezinárodní konference, která se zaměřuje na malé a střední podniky. Tradičně se jí účastní jejich zástupci společně s úředníky, kteří spravují pravidla pro podnikání. Letos poprvé na ni přijeli i politici. Měla jsem tu čest vést delegaci pěti poslanců Evropského parlamentu z parlamentní frakce evropských liberálů Renew Europe. SME Assembly se tak stalo jedinečnou příležitostí, jak propojit svět podnikatelů a politiků. Je to důležitý krok ke kultivaci podnikatelského prostředí, který nejde udělat bez vzájemného dialogu.

Štítky Evropa, MSP, EP

číst celý článek

Stabilní dodavatelské řetězce, to je to, oč tu běžíPomoci může due diligence

thumbnail

Dodavatelské řetězce – bezpečné a také udržitelné – jsou od začátku pandemie covidu a v návaznosti na ruskou agresi na Ukrajině klíčovými slovy pro většinu obchodníků a podnikatelů. Příčiny a důsledky jejich přerušení z nich činí téma jak na národní, tak i mezinárodní úrovni. Společně se snahou o diverzifikaci zdrojů se hledají i další nástroje, jak zvýšit odolnost dodavatelských řetězců. Jedním z těchto nástrojů je rovněž zvýšení znalosti o jednotlivých článcích dodavatelského řetězce ze strany odběratelů. Vychází se z předpokladu, že čím více víte o svých dodavatelích a o tom, jaký má jejich činnost vliv na okolí, tím dříve rozpoznáte rizika a můžete na ně včas reagovat. Znalost může být zprostředkována různými způsoby a due diligence čili náležitá péče je jedním z těch efektivnějších.

Štítky EU, MPO

číst celý článek

Abyste se na hodnoticím pohovoru necítili jako u zubaře

thumbnail

Až polovina manažerů se prý cítí nepohodlně, když přijde na výroční rozhovory s podřízenými. Proč tomu tak je? Velmi často hlavně proto, že vlastně nevědí, jak se na takovou akci připravit. Mají pocit, že musí daný čas vyplnit svým vlastním ústním hodnocením. A protože nikdo neočekává, že to bude schůzka na pět minut, dojem z ní se nezřídka rovná pocitu při návštěvě zubaře. Pojďme na to s troškou nadhledu.

Štítky Personalistika

číst celý článek

V hledáčku malé a střední firmy… Konečně

thumbnail

„Malé a střední podniky jsou páteří evropské ekonomiky.“ To je věta, která je do puntíku pravdivá. Malé a střední firmy skutečně představují 99 % společností v EU a dávají práci dvěma třetinám zaměstnanců v soukromém sektoru. Stejný podíl platí i pro Českou republiku, kde zaměstnávají více než dva miliony lidí. Přesto tato věta neříká nic a stala se ukázkovým příkladem politického alibismu par excellence. Naštěstí se časy mění.

Štítky EU, MSP

číst celý článek

Místo kampaně dort pejska a kočičkyaneb 8 chyb marketingových manažerů

thumbnail

Víte, kolik marketingových manažerů potřebujete k výměně žárovky? Dva. Jednoho, který žárovku vymění, a druhého, který by ji vyměnil lépe. My marketéři jsme sebevědomé osobnosti, máme názor na každý problém a odpověď na každou otázku. Tu a tam však, zahleděni do své geniální kreativity a brilantních rozhodovacích schopností, nemusíme přes stromy vidět les. Pojďme se tedy podívat na nejčastější chyby, které se v řízení českých značek vyskytují.

Štítky Marketing

číst celý článek
1 4 5 6 7 8 9 10 11 15 20

Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.