Srbsko si podle ratingu Světové banky Doing Business 2020 navzdory krizi způsobené koronavirovou pandemií udrželo pověst nejambicióznější balkánské země. Co se skrývá za tímto úspěchem? Nejen o tom jsme mluvili s ředitelem zahraniční kanceláře agentury CzechTrade v Bělehradě Martinem Šmejcem.
Štítky
Srbsko,
CzechTrade
číst celý článek
Jak se malý a rychlý stát vyrovnává s pandemií, turbulencemi globální ekonomiky a jak se v něm daří českým firmám? O tom jsme si povídali s ředitelem zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Singapur Ladislavem Granerem.
Štítky
Singapur,
CzechTrade
číst celý článek
Dóra Egressy, ředitelka kanceláře CzechTrade v Budapešti, zná velmi dobře Česko i Maďarsko a potvrzuje, že mají mnoho společného. Ať jde o ukazatele, jako jsou počet obyvatel, rozloha, struktura ekonomiky, kupní síla domácností či vkus spotřebitelů. „Oba národy se velmi rychle učí, sledují poslední trendy a rychle se jim přizpůsobují, drží krok s digitalizací a celkově jsou otevřené vůči ostatním,“ poznamenává a dodává, že české výrobky tu mají obrovskou konkurenční výhodu v německé kvalitě za středoevropskou cenu. Hovořili jsme s ní v době stále probíhající pandemie covidu-19, ale s vyhlídkou na snad optimističtější rok 2021.
Štítky
Maďarsko,
CzechTrade
číst celý článek
Náš větší severní soused po léta láká české exportéry velkým trhem, logistickou blízkostí, některými podobnými historickými zkušenostmi a jazykovou spřízněností. Jak se koronavirová krize promítá do vzájemných obchodních vztahů a jaké šance nabízejí probíhající změny v dodavatelských řetězcích podnikatelům na obou stranách hranice, na to jsme se zeptali Iva Šipla a Magdaleny Okenicové ze zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Polsko.
Štítky
Polsko
číst celý článek
Švédové jsou přímí a féroví a se zahraničními dodavateli preferují dlouhodobou spolupráci. Jak na ni a jaké další obchodní i kulturní postřehy by mohly českým firmám pomoci, o tom jsme si povídali s ředitelem kanceláře CzechTrade Skandinávie Tomášem Rouskem.
Štítky
Skandinávie,
CzechTrade
číst celý článek
Zájem českých firem o obchodování v Indii roste spolu s růstem indické ekonomiky, kupní síly i digitální gramotnosti tamních obyvatel. Dalším faktorem je sílící urbanizace a s ní spojená zvýšená potřeba posilování infrastruktury. „Indické vládě se navíc za poslední roky podařilo výrazně zjednodušit podnikatelské prostředí,“ dodává Luboš Ulč, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Mumbaí. Povídali jsme si s ním o reálných příležitostech pro české firmy, o tom, co se v Indii za poslední roky změnilo, i o vlivu pandemie na obchodování.
Štítky
Indie,
CzechTrade
číst celý článek